Gå til innhold

Ramla ned trappa i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35+1 i dag, og klarte å ramle ned trappa.. Jeg ramla ikke på magen eller rumpa, det gikk mest utover beinet mitt...Klarer nesten ikke å gå..

Men det som bekymrer meg er at lille bebisen ikke har gitt tegn fra seg siden.. Jeg ramla i trappa i 15.00 tiden.

Lurer på om jeg kanskje skal ta meg en tur å legevakta sånn i tilfelle.. Da får jeg skjekka beinet samtidig.

Burde jeg gjøre det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da :(

Ring til føden du vennen og hør. Er jo veldig prioritert dette med bevegelser. Skal vel være i sammenheng med blødning, men er jo viktig å være på den sikre siden. Kanskje de forteller deg å dra på legevakten. Men hør med de først du. Så har du uansett gitt beskjed, viss det var noe du skulle visst!!!

Lykke til!!

Skrevet

Ja, det burde du. Bedre en gang for lite enn for mye. Du kan også dra direkte på føden for å få sjekket babyen siden du er så langt på vei.

Skrevet

Ring føden ikke legevakta....

Skrevet

Ring til føden du har fått tildelt og hør med dem.

Jeg falt i trappa i forrige svangerskap, er nok ganske vanlig å falle så sent i svangerskapet, for tyngdepunktet er såpass "feil" i forhold til hva kroppen er vant til. For meg var det ikke noe problem, for jeg hadde et par plasser jeg kunne "trykke" for å vekke babyen, og få spark tilbake. Men gubben fikk noen stygge blikk fra jordmor på føden da vi kom inn der en ukes tid senere. Jeg var gul, blå, grønn og lilla-flekkette.. De lurte på om det var noe jeg ville fortelle, men da jeg sa at jeg hadde falt i trappa, da bare himla de med øya og sa at "det sier de alle sammen"

Skrevet

Kom deg til føden og sjekk det opp! Hvis du kan så ungå legevakta. Så mye smitte der vi ikke trenger! Lykke til!

Skrevet

Jeg lurte bare på hvordan det gikk med deg? Kjent noe liv nå? Fikk du ringt til føden og hørte hva de mente??Måtte du komme å sjekke! Håper alt gikk greit!

Skrevet

Lurer fælt jeg også!!! Hvordan går det med bebissen og benet??

Skrevet

Håper inderlig du har kommet deg til føden og at alt er bra med deg og bebisen?

Skrevet

Hei, jeg datt selv ned trappa forrige uke og da jeg ringte føden fikk jeg beskjed om å komme inn med engang. Ble lagt inn samme kveld med beskjed om at de ville observere det et døgn eller to. Det som kan være en risiko med fall så sent i svangerskapet er at hodet til babyen ligger såpass langt ned at det kan oppstå skader dersom du detter på rumpa, eller at det "dunker" mye. Ellers så følger de med at morkaka ikke løsner. Så, ring på føden du, så får du i det minste en bekreftelse på at alt er greit. Fikk også tatt flere målinger med ctg og ultralyd- så det var litt kjekt. Ble mye roligere av det :)

Skrevet

Jeg hadde kastet meg over telefonen og slengt meg i første og beste bil til føden! Kommet så langt, så skal ingenting skje med lilleklumpen! Håper du snart titter innom igjen her og sier at alt står bra til med deg og den lille. Vi blir engstelig for dere! Unngå legevakten som best du kan, for da kan du risikere å bli sittende i timesvis. Det har jeg iallefall blitt fortalt før.

Skrevet

Hei igjen :) Jeg har ikke kunnet svart dere før nå.. Reiste ut til føden i går kveld og blei lagt inn til observasjon i natt. De har tatt masse prøver og ul for å se om det har gått bra med babyen. Alt så normalt ut, så han hadde nok bare fått seg ett støkk regna di med :) Det er værre med beinet for å si det sånn :P

Ikke meningen å få så mange bekymret, men tusen takk for alle svar :)

Skrevet

Godt å høre at alt gikk fint, og kjekt at du ble tatt på alvor! :)

Skrevet

Puuh, nå ble jeg glad. Ble litt bekymret når vi ikke hørte noe fra deg.

Ønsker deg masse lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...