Gå til innhold

Jeg kjenner jeg blir sinna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sinna på at noen er så forbaska uheldig.

I det siste har lilletrass skrangla.Vi har vært gjennom ørevondt,diare,hoste,forkjølelser,enda mere forkjølelse og nå har det toppa seg.

En dag dukka det opp utslett.Noen stykker.Jeg viste hva det var,men ville ikke "se" di alikevell...Dagen etter var det maaaange....Å vi ordna time til legen.Nå har også han fått allergi...Alle unga er allergiske for noe.Di 4 minste for det samme.Den største har sin for seg selv..

Lille strasegutt,er ikke rart han har vært sur og tverr,umulig og rampete...Dette klør veldig..Over helga blir det utfyllende blodprøver.Nå er det flytende syrtec,kremer og peneselin som gjelder.For ja,han hadde ørebetennelse også...

Å jeg,jeg føler meg som den verste i verden.For støv er det her,og dette reagerer di på...Huff,jeg er lei meg jeg...Men det er bare å brette opp arma og hålde det kjemisk støvfritt...."HARK" joa....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh så utrolig kjipesen............husstøvallergi er ikke lett å få bukt med. Uansett hvor mye man skrubber og vasker så vil det alltid være noe som sitter igjen.

Har dere fått sjekket huset for fukt/muggsporer?

Det kan være verdt å få gjort det og få hjelp til løsninger på evt fukt.

Det gjør undere for inneklimaet og dermed helsestilstanden!

Dette kan jeg litt om siden jeg er borte i temaet til stadighet i jobbsammenheng. Så mitt råd er å kontakte et firma som kan komme og måle tilstanden i huset. Så kan de evt komme med forslag til løsninger.

Det er vel verdt investerte penger når det gjelder helsen. Og ift luftveisplager, allergier og astma så kunne nok mange fått god effekt av å gjøre tiltak. Til og med splitter nye hus kan ha fryktelig inneklima.

Det er overraskende mange som bruker minst mulig penger på å tenke innemiljø når de bygger og synes det er for mye penger å bruke. I gamle bygg er det jo ofte rått og lite ventilasjon, dårlig isolering/feil isolering etc....

Og du, ikke tenk at du er verdens verste!!! Det hjelper jo ingen:-)

Nei, du gjør det du kan for dine og det gjør vi alle. I allefall de fleste av oss!

Noen ganger må det andre tiltak til og da gjør vi det også:-)

Skrevet

Ja,det er den verste allergien for meg...støv...ikke bestandig fritt for den akkurat.Å den finns jo overalt.Men det går vel.Må flytte han på eget rom,kaste puter og diverse støvsamlere,og håpe det kan bli ok.Merker han er bedre allerede etter to dager medisinering.Utsletta er mye bedre å.Det er jo bra.Di andre hadde alt blitt allergisk da vi kjøpte hus og flytta hit.Så det er vel arven han måtte få han å.æsj.

Lille stompen min,så flink til å ta medisiner at det er en drøm.

Mamman sitter enda å føler seg bånn for at jeg ikke tok tegna litt før.

Men lite å gjøre med anna enn å få ræva i gir og holde alt så fritt for støv som mulig.

Skrevet

Å, stakkars lille T!!

Du må ikke tenke at dette er din skyld, som du sier ligger det kanskje i familien. Jeg har ingen erfaring med allergier, men har hørt det samme som Attpåklatten sier. Og så må du vel bare frem med vaskebøtta, he he he.

Håper han blir bedre raskt! Godt å høre at han er flink til å ta medisin, i hvert fall :)

Skrevet

Har å hørt om dette med inneklima,gamle hus osv.Men di andre ungene ble allergiske før vi kom hit,så gubben mener det ikke er stor sjans for at det er anna enn vår kj'ære arv di måtte få.

Jeg tror jeg bestiller vaskedamer jeg.Da hadde vel huset blitt levelig for ungene mine ;o) Nå venter jeg på frost.For da skal madrasser og anna ut i timesvis.Det tenker jeg blir slutten på ubudde gjester.

Men det er utrolig hvor mye kvikkere han er allerede,bare etter få dagers medisinering.Han er nesten som "ny" jo =))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...