Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?? Ang pappaperm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke samboere.. Jeg skal ikke ha foreldrepenger, da jeg ikke har jobba meg opp til dette.. Jeg vil jo da få OS.. Men hvordan blir det for han da, om han vil ta ut pappaperm (2 uker??) for å være med oss de første ukene.. Har han da muligheten til dette? Skjønner så lite av nav, og INGENTING når det gjelder det fedrekvote greiene.. hehe.. Noen som kan forklare meg?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss jeg ikke tar helt feil så han pappaen rett til 14 dager fra fra jobb i forbindelse med fødsel, MEN har har ikke rett på fri med lønn. Det er opp til hver enkelt arb.giver om far får lønn i denne perioden.

Når det gjelder fedrekvote, så får han ikke dette siden du ikke har opparbeidet deg rett til dette.

Du vil få engangsstøtten, og det er det.

Skrevet

ja okei.. takk=) men vil dette da si at han MÅ ta de to ukene idet fødsel starter.. Tenkte sånn hvis han for eksempel ville ha to uker med oss, fra en uke etter fødsel kanskje(han liker egentlig ikkw å ha fri fra jobb:P)? Er så vanskelig å planlegge, man vet jo aldri når vidunderne kommer:) hehe

Skrevet

De velger om de vil starte de to ukene i forbindelse med fødsel eller fra dere kommer hjem fra sykehuset.

Skulle tro han vil like å ha fri fra jobb for å være med sitt nyfødte barn? Hvis han ikke får det lønna fra jobb, kan jeg forstå hvis dere ikke har råd til det. Men får han permisjon med lønn da, anbefaler jeg det absolutt. For alle tre sin del. Godt for mor med avlastning i starten, og godt for far å få den tiden sammen med knøttet. Og godt for knøttet å være sammen med både mor og far :)

Skrevet

Forresten usikker på hvordan de reglene er når dere ikke er samboere.. det må han nesten sjekke opp med sin arbeidsplass.

Skrevet

Takker=) Ja selvfølgelig vil han bruke tiden med oss, framfor å jobbe.. men typisk han så kunne han vel helst sett seg å delt litt på det.. litt jobbing og masse barnekos=) vi har heller ikke råd til to uker uten lønn nei:( Men han får vel bare prate med sjefen sin, og krysse fingrene for at dette går bra.. heldigvis vet jeg faren hans er en av sjefa der;) og de andre sjefa gir han fri hele dager bare for at han skal få meg seg ul, så dette går nok bra da=) Får hape det ikke er ett problem at vi ikke er samboere da:)

takk for svar..

Skrevet

Da går det nok bra, høres ut som arbeidsgiver er grei. For fri (med lønn) til å bli med på ul, har de faktisk ikke rett til. Så det høres lovende ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...