januarbaby+maibaby Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jenta mi våkner minst 3-4 ganger hver natt og gråter til vi kommer inn til henne, og må 2 ganger ihvertfall gi henne noe å drikke, og da melk eller barnesaft (uten sukker) for at hun skal roe seg igjen... uff... er så sliten av å ha så oppstykket søvn.... Det virker mange ganger som om hun sover for når jeg kommer inn så ligger hun bare å klager med øynene igjen... Men om jeg da ikke går inn kan hun ligge å gråte LENGE å aldri gi seg, altså da våkner hun skikkelig til å ligger å skriker.. Er det noe jeg kan gjøre? HJELP
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Vet ikke når de skal sove rundt jeg:) Venter enda, og hun her er snart 2,5 år:)
Pinnen Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Gutten min sov første natta rundt når han va 3 mnd, å siden har han gjort det. Nå har begynt å våkne litt om natta, men husk at det kan være tenner som kommer som er litt vonde. Lillen her har begynt på sin andre fremtann, å de er svære så skjønner godt han er litt irritabel om natta + at jeg tror jekslene holder på å komme. Vet du hvorfor hun er så mye våken eller er hun bare det? Du må fo all del ikke venne henne på drikke å sånn om natta, det beste er jo at du bare går inn, roer henne, legger henne ned igjen, gir smokk å går ut. Hold på sånn, kan være slitsomt, men som regel så funker det... Mulig hun sover natta igjennom når hun finner ut at nå er det natta.
Alba44 Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Har bare erfaring med mitt barn, men han har stort sett sovet natta gjennom siden han sluttet med nattmat rundt 6-7 mnd.alder.
Leola Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Begge her gjordet det i den alderen men det kom ikke gratis, måtte en skrikekur til i forbindelse med nattavvenning har vi lagt dem på eget rom og da har de som regel sovet bra etter det.
05juli Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Ja de skal sove rundt da de er 11 mnd. Du må rett og slett slutte og tilby noe å drikke
Raych Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Mine har sovet rundt fra de var 5 og 8 uker, men det er vel like mange varianter her som med alt som har med barn å gjøre:)
Shamandalie Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Seriøst,2,5 år å sover ikke natten over? (^^) Min lille prinsesse sov natten over fra hun var ca 3 -4 mnd. Vet jo det er store forskjeller,men jeg har ikke hørt om noen som driver med nattevåk så lenge. Helsesøstra "MI" hadde fått fnatt hadde hun hørt dette,hun mente mini skulle sove natten gjennom da hun var 4-6 uker gammel. (natt var da fra ca 12 til 6-7 da...) Hmm,vi måtte nok gråte litt vi å,ga henne vann å smokk,å det gikk ikke en uke heller før hun sluttet å våkne. Nå er hun 7 mnd å sover fra 7 til 7 ca. Lykke til,dette må du få fiksa =) Både for din og barnets skyld.
Salto&lille flikkflakka Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Det er ikke alltid like lett da.. Hva skal man gjøre da Shamandalie når man ikke tilbyr noen "service" på natta, men hu våkner 2-3 ganger fra hu legges uansett.. Vår sov også hele natta fra hu var 1 1/2 mnd til ca 5 mnd, da fikk hu 7-8 tenner rimelig tett og siden den gang kan vi telle på ei hånd de nettene hu har sovet over. Hu er nå 16 mnd.. Syns nesten det blir for mye å forlange at de skal sove hele natta når de ennå er så små.. men det er nå min mening..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå