Gå til innhold

Noen som har passert terminen sin her?


Nagilimia

Anbefalte innlegg

Holdt egentlig på å spørre om det er noen på overtid her, men det er vel "feil" ordbruk det... for man er vel ikke på overtid før 14 dager over

 

Hvordan går det med dere? Har dere vært på ekstra kontroller osv? Når skal dere evt settes igang på deres sykehus?

 

Jeg hadde siste kontroll hos jordmor på mandagen som var. Da var jeg 2 dager over termin. Hun ringte til sykehuset for å bestille overttidstime. Fikk beskjed om at de ringer man 15. des og gir meg time den 16. el. 17. desember. Jordmora sa at jeg mest sannsynlig blir satt igang 18. el. 19 for de prøver å unngå å sette igang i helga.

 

Men i løpet av de siste dagene har jeg hørt om fler som ikke har blitt satt i gang før 16-18 dager over ved Fredrikstad sykehus, og det skremmer meg litt. Er 14 dager over den 20. des.

 

Har hatt så mye maserier at jeg har vært innstilt på å føde denne uka, men han lar vist vente på seg :( og derfor har disse "overtidstankene" begynt å melde seg... Synes det er helt greit å ikke bli satt i gang før 14 dager over, men flere dager enn det synes jeg er skummel :s

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin i går så er en dag på overtid. Var hos legen torsdag. Hun kjente på livmortappen og mente jeg var moden og at jeg vill føde iløpe av helgen. Men ingen tegn til fødsler her i gården....

SKal til jordmor igjen på torsdag og hun bestiller overtids time for meg da. Det vil nok bli på julaften.

Er også bekymret for når de eventuelt igangsetter. Skal føde på KK i Bergen og de er kjent for å være treigest i landet når det gjelder igangsetting. Dette bekymrer meg veldig. spesielt med tanke på at det er jule tider og få folk på jobb. Nekter å gå mer enn 14 dager over tiden...

Håper fødslene våre starer av seg selv snart. Masse lykke til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er nå åtte dager på overtid, og begynner å bli rimelig lei...

Kjenner ingen tegn på at noe som helst er i ferd med å skje med denne kroppen. Ikke har jeg sett noe til slimproppen, ikke har pjokken festet seg ennå, og det eneste jeg kjenner er at jeg har mer kynnere enn før.

 

Jeg har fått time for overtidsvurdering på mandag 15 (som er 10 dager over), og i følge min lege så skal jeg visst være veldig fornøyd med at jeg fikk time såpass raskt. Hun smurte litt tykt på om hvor fælt jeg hadde det, da hun ringte til sykehuset ;-)

 

Noe må jeg jo fylle dagene med, så jeg har aldri vært så forberedt til jula noensinne. Nå er kakene bakt, alle gaver er innkjøpt og pent pakket inn. Jeg sitter og skriver adresser på julekortene, men får ikke skrevet dem før pjokken er ute, og bilde er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er nå 6 dager på overtid.

Skal til jordmor i begynnelsen av neste uke, så regner med å bli satt opp på overtidskontroll da. Er 14 dager over den 22. men håper jeg kan få bli satt igang litt tidligere så jeg slipper å ligge på sykehus i jula.

Enig med deg at 16-18 dager over er alt for lenge....syns 14 dager også er i meste laget.

 

Krysser fingrene for oss alle sammen, håper vi får så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 dager overtid, og begynner allerede å bli kjempelei av å vente med å se lille nurket!

Har aldri vært så klar for å ha skikkelig vondt og bare få denne fødslen i gang. Men ingen kjerringråd har hjulpet så langt..

Så slimproppen på fredag, men den kan jo gå lenge før fødselen begynner..? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag, så blir overtid her også. Kjenner ingenting, og er 2 timer til termindagen er over, så hører vel til på denne tråden jeg også..

Min overtidskontroll er satt til å bli etter den 26. Håper inderlig det kommer i gang av seg selv lenge før.... Masse lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin i dag jeg også!!!

Hode har vært festa siden uke 34.

Og jordmor har sagt til meg de siste tre gangene jeg har vært der, "nå tror jeg du snart kommer til å få, du kommer IKKE til å gå tiden ut(altså til i dag)"!!!

Forrige fredag gikk vannet(trodde jeg) fikk bare beskjed om å sette på meg bind å vente på rier, reiste inn på lørdag for kontroll, og fikk belter på magen å hele pakka...+ ultralyd, men da sa han at det var fostervann rundt bebin, MEN det ble påvist fostervann på bindet jeg hadde med. så det nederste fostevannet hadde gått fikk jeg beskjed om, og at fødselen var på en måte igang!!! ingen ting skjedde!!

 

Torsdag og fredag hadde jeg sykt vondt i ryggen og nederst i magen, ringte føden og fikk beskjed om å sette på meg BIND og vente på at vannet skulle gå!!!!!!!! så spurte jeg om smertene om det kunne være starten på rier eller noe, da bare sa ho at vannet måtte gå, eller så trengte jeg ikke å bekymre meg!!!! ho ville heller ikke ha meg inn på kontroll, selv om jeg spurte om jeg kunne få komme inn bare for å være sikker. da ble jeg så irritert å lei, så har ikke ringt dit etterpå!!!!

 

Er første gangs fødende så er jo VELDIG uvitende på en måte, oxo får jeg sånne svar :/

så har hatt så mye falske alarmer så når fødselen setter igang kommer jeg ikke til å tro på det før jeg er på sykehuset med åpning!! :)

 

Ble kanskje litt rotete det her, men er så frusturert.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! I dag er jeg 8 dager over termin. Er ganske lei nå, merker jeg! Skal på kontroll på helsestasjonen igjen i morgen, og skal bestille time til overtidsvurdering da. Det eneste som kan tyde på at ting nærmer seg er at kynnerne er så vonde om natta at jeg våkner og ikke får sove igjen. Har hatt et par i dag som har fått meg til å sitte ytterst på sofakanten og lukke øynene! Men så stopper det helt opp igjen.

Slimproppen gikk for to uker siden, var helt sikker på at det skulle skje noe da, så feil kan man ta :) Men lillegutt har det bra, sparker og holder på inni der til alle døgnets tider, så jeg er ikke noe bekymret. Kunne liksom ha tenkt meg å ha huet opp og beina ned til julaften, men i dette tempo er blir det bare mindre og mindre tenkelig. Føler med resten av dere som er over termin, det er ikke bare gøy, selvom man venter på det beste i hele verden

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin på søndag, mennå, 2 dager senere sitter jeg fortsatt her like gravid... Var inne på føden for 3 uker siden (!) og fikk bekreftet 2 cm åpning og at jeg var i gang.. Men at det kunne ta tid... hadde jammen ikke trodd at det skulle ta sååååå lang tid... Har rier nesten hver dag, som kommer i takt og varer en stund. men, så gir det seg like lett som det kom!

Ska til JM i dag.. Håper hun kan gjøre noe for å hjelpe meg i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også passert termin.. hadde ikke hatt det så travelt hadde det ikke vært for at det blir midt oppi julen, så håper hun kommer nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...