Live_79 Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har hatt kynnere nesten konstant i et par måneder nå (er i uke 36 nå). De kommer uansett om jeg slapper av eller er i aktivitet. Ikke smertefulle, men er jo ganske plagsomt til tider.. Jeg ser mange er sykemeldt pga kynnere, og jeg lurer på hvorfor? Min jordmor sier det er flott med kynnere fordi livmoren forbereder seg, og at det ikke er noe farlig i det hele tatt. Er det noe hun ikke har fått med seg??
edvina har fått en gutt Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Alt vi kaller kynnere føles ikke akkurat likt, og virker ikke likt. Noen har kynnere som er svaret ubehaglige, og som kommer hyppig ved anstrengelse, andre har kynnere som kan påvirke til tidlig fødsel. De fleste av oss merker de mer som ubehaglige, og da trenger en jo ikke sykemelding.
aomeg Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Jeg hadde kynnere konstant i uke 21+22 pga overarbeidet og stress.Det er stort sett positivt med kynnere og særlig normalt for deg HI som er så nærmt termin.Men det kan også henge sammen med flere ting som tyder på stress.Som i mitt tilfelle.Kynnere gikk over til det "normale"etter en uke med ro og god søvn
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er sykelmeldt pga bekkenløsning og veldig mye sterke kynnere. Har født alle barna mine i god tid før termin, og er litt i faresonen for å føde altfor tidlig. Så resepten fra legen består av hvile, hvile hvile:) Begrenset hvor mye hvile det blir med 3 små i hus fra før, men vi gjør det beste ut av det....
Bic&Bac Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 For noen er det stor fare at kynnerne går over til premature rier. Det er IKKE ønskelig...
ditte&malusken&lillebror Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har også fått beskjed om at de kynnerene som jeg hadde/har ikke er noe farlig. Men i forrige svangerskap ble jeg delvis sykemeldt fordi de var såpass hyppige og kraftige at de forstyrret meg veldig i jobben og gjorde at jeg ikke var i stand til å prestere som jeg skulle, noe som igjen gikk utover kolegaene mine..
piano♫ Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Da jeg gikk gravid med nr 2 ble jeg sykmeldt de to siste ukene før fødsel pga sterke kynnere. De ble verre da jeg anstrengte meg, og jordmor/lege mente det var stor fare for prematur fødsel (siden også førstemann kom en måned før tida). Nr 2 kom en måned før tida, hadde det ikke vært for sykmeldinga KUNNE det blitt mer. Det vet man selvfølgelig aldri - men det var derfor jeg ble sykmeldt i alle fall.
Lykke X 4 Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Min lege sa at hun så en grunn til å sykemelde gravide som hadde kynnere i hvile, spesielt om natten. Det er vel fare for at kynnere kan gå over til å bli premature rier, eller at de kan ha effekt på livmorhalsen. Uten at jeg kan si for sikkert. Jeg ble selv sendt til Gyn.pol fordi jeg hadde mye kynnere i over et døgn, da ville de se om de hadde påvirket livmorhalsen på noen måte og om det var fare for prematur fødsel. Det var rundt uke 23. Kynnere i seg selv er bare gunstig fordi de styrker livmoren, men det finnes en balansegang.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Jeg hadde sterke kynnere relativt tidlig i svangerskapet som bekymret jordmor mtp. for tidlig fødsel. Fikk derfor beskjed om å roe ned kraftig, og ble sykmeldt pga det og bekkenløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå