Gå til innhold

Har du blødd tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle snille damer her inne:)

Jeg hører egentlig ikke til her inne, men prøver likevel.

På mandag testet jeg svaaakt positivt på graviditetstest, på tirsdag lyste det GRAVID på CB. Senere på dagen fikk jeg vondt i magen og blødde masse (denne dagen skulle jeg hatt mensen). På fredag var jeg hos legen da blødningen hadde avtatt, hun tok blodprøve og sa at jeg skulle komme om en uke for ny blodprøve.

I dag testet jeg igjen og testen er superpositiv (samme merke jeg tok på mandag).

Har noen av dere hatt blødninger tidlig i svangerskapet med mensensmerter og likevel har alt gått bra?? Blir snart sprø av å ikke vite (har hatt en SA tidligere).

Takk hvis du gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann ;o)

Har vert så heldig at jeg har sluppet unna blødninger i svangerskapet,men svarer deg likevel. Har imidlertid vert plaget mye med smerter,som minner om mensen smerter. Noe som kansje er naturlig i og med at det skjer veldig mye i det området når en er gravid,og dette er relatert i samme område som mensblødningen kommer fra..så det er vel naturlig. Men tror ikke det er unormalt å blø i begynnelsen,kjenner flere som fikk "mensen" i alle fall første mnd de var gravide,og en som var plaget med blødninger hele første mnd! Men det gikk fint fint med de ;o)

Er jo noe som kalles festelses blødning er det ikke??

Jeg krysser i alle fall fingrene for deg,håper alt er bra ;o)

Skrevet

Hei!

jeg hadde aldri smerter, men blødde hver dag fra uke 5 til uke 11. Skjønner godt at du holder på å sprø av å ikke vite..masse lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar damer:) litt betryggende å høre.

På tirsdag og onsdag blødde jeg en del (som ved mens) var bittelitt på torsdag og fredag og mer nå i stad:( men ingen smerter nå lengre, kun på tirsdag (før blødning)..

Jeg håper så innderlig at dette går bra for vi har prøvd så hardt vi bare kan i to år nå. Hadde en SA i januar i år så er innmari bekymret...

Noen fler som har hatte det slik?

Skrevet

Ser at du skriver at du har hatt en SA tidligere.. Jeg har vært gjennom både SA og MA tidligere, og har tenkt at skal det være godt for noe, så kan jeg i det minste bruke det til å berolige meg selv og andre...

Men på grunn av de to opplevelsene tidligere så satt jeg meg ned da jeg begynte å blø denne gangen og tenkte: Kjennes det ut som en av de to tidligere?? Og det ble jeg enig med meg selv om at det ikke gjorde. Noe UL bekreftet da de fant en sprell-levende liten sak, som legen mener er kjempesterk og kommer til å komme ut som en frisk liten baby i juni.

Kjenn etter på følelsen inni deg. Ikke frykten, og ikke håpet, men instinktet som ligger dypere.

Da jeg mistet første gang, så visste jeg det helt fra starten. Allerede første kvelden etter den positive testen lå jeg og gråt og sa: Tenk om den ikke vil være hos meg... Og det ville den jo heller ikke.

Nå er jeg 13+1, har blødd og hatt smerter, men ungen er like fin :o) (2UL).

Menssmerter er forresten helt normalt da de kommer av at livmoren retter seg ut...

Lykke til, og la oss få vite hvordan det går :o)

Skrevet

Hei M05008

Så innmari betryggende. Nei hverken blødningen eller smertene er de samme. Testen viser positiv enda ( i går i alle fall) og jeg har vondt i puppene (mindre etter blødning) og er småkvalm.

Skal kjøpe noen nye tester igjen og prøve å teste. Jeg skal også til legen på fredag og ta ny blodprøve. Jeg håper bare at spiren klarer å klore seg fast denne gangen. Jeg har egentlig hatt brunt gamelt blod på papiret hele uken, men ikke mye altså.

Skal skrive om hvordan dette går når jeg vet mer selv..

Skrevet

Jeg har som nicket viser tre ma bak meg, men nå er jeg gravid i uke 17, hadde en liten blødning i uke 6, men ingen smerter.. det har jeg hatt to av tre ma, men jeg har vært skrå sikker på at noe har vært galt de gangene. Folk prater om mens smerter ol, men de rare magevondtene var ikke som menssmerter... de varer hele tiden, dag og natt og man kjenner kroppen sin såpass godt at man bør vite hva slags menssmerter man kan ha selv. Jeg mistet ikke sympromene mine den første gange, men det er jo en del av ma. Hvis du kjenner kroppen din veldig godt, så stol litt på mage følelsen og er du usikker, ring sykehuset og forlang ul, det har jeg gjort.. og det sies at man skal gå igjennom fastlege, men det er ikke alltid man kommer igjennom eller får snakket med vedkommende...

Masse lykke til og føl litt selv på det, ikke les om alt du finner her, da blir du smårar.. tro meg.. been there done that!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...