`nettemor.. Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jeg en hund- menneske, altså vokst opp med denne arten og føler derfor jeg kjenner miminkken til disse. Derfor spør jeg; er det flere med hunder, eller katter, som har fått en følelse av at du får sympati eller en reaskjon på gravididteten fra den fir-bente? I starten, rundt 2-3 måneder på vei, lot hun meg ikke være alene. Tok min mann henne ut, kom hun inn for å hente meg ..osv. Så ble hun normal igjen, ble mer avslappet når jeg ikke var der. Nå har jeg to uker igjen til termin, og hun er forandret oppførsel. Ikke noe negativt, men hun vil gjerne være med meg overalt igjen. Hun er veldig rolig rundt meg, avslappet, men samtidig opperksom. Mange mener at hunder / husdyr har en 6.sans for sine eiere. Jeg velger og tro at hun vet litt mer om min fødsel enn jeg gjør, noe som jeg synes er veldig trygt da jeg stoler på henne og hennes signaler Jeg vet jeg er rar, det synes mannen min men uansett om dette er tull eller ikke, kanskje det er det som gjør meg så rolig også, med tanke på fødselen. Noen med noe ligninende erfaringer? Og skulle det være noen som har behov for å si jeg er rar, dette er bare tull eller noe slikt,- vær så god, jeg er kjent for å være litt rar
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Jeg opplevde det med hesten min jeg... Jeg kom ut for å hente han på beitet og da kom han bort. la nesen på magen min og humret... Også var han kjempe forsiktig rundt meg... Han er vanligvis litt bomsete. Når jeg red gikk han kjempe forsiktig med meg. Så noe merker de nok
Gjest Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Hunden vår har også forandret seg ovenfor meg. Hun er roligere og har litt mer tolmodighet med meg. Og det begynte hun med tidlig. Nå er hun fortsatt valp da, så hun er jo "hyper"aktiv rundt alle andre. Og folk får ikke mase med meg av henne =)
`nettemor.. Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2008 Artig å høre det ikke er bare jeg som opplever slikt, synes det er koselig jeg
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Ikke lenge etter at eg hadde testet positivt så luktet hunden min meg nede på magen, hadde da lest noe før om at det var en hund som hadde jort noe lignende på sin eier rundt hennes ungfangelse, så da tenkte eg at kansje min hund også vet at eg er gravid :) Og nå når eg skal vise magen min til hunden så snur han seg litt bort på en måte, kansje fordi han suns det blir litt for voldsomt:P men en liker vertfall å tro at hunden min vet at eg skal ha baby
Gjest Tale30 Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Med meg har det vært omvendt. Katten min (hannkatt) var veldig kosete og satt plantet på fanget mitt fra den dagen vi fikk ham. Når jeg ble gravid trakk han seg unna, og ville ikke være i nærheten av meg. Så kom det en periode hvor han var klengete igjen, men nå like før termin er han helt uvillig til å ligge på fanget mitt.. Han har også endret litt adferd. Mjauer mye og er liksom litt distré. Samboeren er overbevist om at han forstår at noe er iferd med å skje..
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er sikker på at hunden min visste at jeg var gravid før jeg selv gjorde det. I det som må ha vært uke 3 synes jeg han begynte å klenge så veldig på meg. Han skulle absolutt sitte på fanget (er liten hund, altså) og hvis han ikke fikk lov stod han gjerne bare inntil beina mine når jeg satt ved spisebordet og pc`n. La sammen to og to da jeg senere testet positivt og mener helt seriøst at han la merke til forandringene. Han har gitt seg litt nå, men vi får se om han begynner igjen nærmere fødselen. Det er litt merkelig at han skulle være var for dette. Han er en super hund og vi er veldig glade i han, men han er ikke egentlig den utprega omtenksomme hunden. Gøy er de uansett.
Underveis --> Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes ikke det er noe merkelig at de merker noe. Om de har noe begrep om hva som kommer ut i andre enden (så å si) er vel ikke så lett å vite, men at de merker at vi forandrer oss tror jeg nok. Har ikke sett noe på min egen hund, men tror ikke han er av den omsorgsfulle typen *hehe*
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 jeg husker noe mamma fortelte meg en gang... Når hun fikk min storebror, og foreldrene hennes hadde en hund på den tiden.. Den hunden skulle absolutt være i nærheten av min storebror som lå i vogna..hunden nektet å gå fra babyen..han måtte få gå tur med barnet og få passe på det ellers så ble den helt vill og ulte... Den ble også helt vill om den ikke fikk være med inn i butikken med vognen.. Så den hunden var veeeldig snill med å passe på at ingenting skjedde med den lille babyen tror dt var mye mer og..men husker ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå