Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jeg trodde det bare var slik at man skulle avtale hvem som skulle ha barna og når, og andre slike praktiske detaljer. Men mannen min sa faktisk til meg at han skulle si så masse dritt om meg under meklingen, slik at de kom til å nekte meg å ha barna. Jeg trodde at VI skulle avtale, med hjelp av mekler... Hvor lang tid tar et slikt møte? Og enda et dumt spørsmål; vil det sette meg i et negativt lys hvis jeg begynner å grine under møtet? Er så redd for dette, siden jeg var veldig deprimert før og gikk til behandling for det, men er helt bra nå. Likevel begynner jeg lett å grine. Vil det se ut som om jeg har psykiske problemer hvis jeg begynner å grine?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 eksen din kommer til å få seg et realt sjokk, om han gjør det han sier han skal gjøre. Det lønner seg aldri å snakke stygt om den andre parten. Det slår bare tilbake på en selv. Dessuten er ikke meklingen et sted hvor noen kan avgjøre hvem som skal ha hovedomsorgen. Det er det kun retten som kan avgjøre, om en ikke er enige. Meklingen fører ikke til en rettskraftig dom. Mekling er at dere skal lage en avtale som passer barna, og dere foreldre. Grunnen til at en må ha mekling, er at en skal ha avtalen i det offentlige. At en har vitner til avtalen, på en måte. Dere vil få en meklingsattest, som bevis:) Meklerenes oppgave er å holde tråden, slik at foreldrenes problemer ikke blir blandet inn i arbeidet med å formulere en samværsavtale. Husk at meklerne har vært der før;) De VET hva som kan komme i slike møter. De er vant til foreldre som er bitre fiender, og de VET hvordan de bør håndtere dette. Jeg har grenet på mekling, og det har ingen betydning. Det er bedre, det, enn å sitte der som en saltstøtte, som ikke ser ut til å bry seg. Det er tross alt det kjæreste en har, en sitter å diskuterer. Jeg har gått på antidepressiva(en kort periode, var vel egentlig ikke deprimert), men det har aldri vært et tema, selv om BF har prøvd å bruke det mot meg.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Min erfaring etter mekling, er at den som "prøver seg" med drittkasting og tull blir gjennomskuet rimelig kjapt. Det er tross alt erfarne mennesker som sitter med en slik stilling - de har sett MYE.. Min eks rotet seg opp i stry iallefall, begynte med en lang tirade av tullprat - men da han ble konfrontert av mekler og avkrevd et skikkelig svar på oppfølgingsspørsmål, så ble han bare stum og begynte å prate mot seg selv hehe.. Tror at den som har tingene sine i orden ikke har noen grunn til å være redd for mekling. Blir dere ikke enige på første forsøk, så er det tross alt anledning til å komme tre ganger før det eventuelt når rettsvesenet og ender opp i mer trøbbel.. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå