Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Noen som har prøvd? Jeg har lagt bøker med den gamle versjonen, den man lastet ned et program på dataen og laget der før man lastet det opp for bestilling når den var ferdig. Kjempebra program, mange valgmuligheter og flott resultat. Nå fungerer ikke dette lengre, om man må lage det PÅ nettet. Jeg må si at jeg er dypt skuffet. Mulig jeg ikke skjønner en dritt, men jeg har til og med problemer med å legge til bilder, lengre enn det har jeg ikke kommet ennå.. DRIT. Hvorfor må de bytte ut noe som fungerer så bra????.
Gjest Tale30 Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Var programmet Min Cewe fotoverden? Det er i så fall det programmet de bruker på Japan Photo, og jeg vet at Foto Knudsen har brukt samme program. Sjekk ut nettsidene til Japan..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Har prøvd dette, og det er ikke det samme som FotoKnudsen brukte. Er så skuffa.. skal prøve Japan Foto igjen og se om jeg heller bytter til dem. Fader jeg hadde laget 5 bøker som var nesten ferdige til bestilling, så bytter de program og det går ikke å bestille de jeg har laget. Det er MANGE timers bortkasta jobb det. I tillegg blir resultatet nå mye dårligere...
Gjest Tale30 Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Fy fader.. det er skrekken! Jeg lager fotobok til min baby, og planen er å lage en bok i halvåret. Jeg lager med Japan Photo, og er veldig fornøyd med programmets funksjoner, og har sett eksempler på fotobøkene som er veldig bra. Jeg forhørte meg med Japan Photo om hva som ville skje dersom de byttet program før jeg hadde fått bestilt boken. De sa at det ikke var noe problem fordi de da kunne konvertere mine bøker til det nye programmet. Elendig om ikke Foto Knudsen tilbyr dette. Hør med Japan Photo om du kan levere inn det du har gjort så langt med fotobøkene på Foto Knudsen og konvertere disse. Jeg har mion bok lagret på en sikkerhets-cd så jeg kan bare levere inn cd-en om noe skulle endre seg i programvaren..
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er storfornøyd med japan photo. cewe har visst vunnet noe test (tv2?), mange har denne typen, men japan photo er så vidt jeg vet billigst
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har hørt med de. De måtte bare beklage, men alt jeg har laget er nok gått tapt.. altså at jeg ikke får laget bøker av det jeg har på dataen min. Er superskuffa! De svarte at om jeg laget de om igjen i det nye programmet så skulle jeg få de gratis, men allikevel.. merker jeg er så sur fordi jeg får det ikke like bra. Har lastet ned nyeste versjonen av CEWE nå og skal prøve den igjen.. Kan man bruke egne bilder som bakgrunn der? Skygge-effekt på bildene? Forstørre og gjøre utsnitt av bilder?
Gjest Tale30 Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 I CeWe kan du gjøre det meste, jeg har i alle fall brukt egne bilder som bakgrunn. Japan Photo på Byporten har også daglige minikurs for alle kunder i hvordan man skal bruke dette programmet, dersom man bor i Oslo da. Det er veldig bra program. Syns FotoKnudsen burde få seg en smekk på fingrene når de ikke har muligheter for konvertering av bøker som er laget på det gamle programmet..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Da har jeg konvertert til CeWe... Noen ting jeg savner som å legge skygge på bildene og rotere dem og slikt, men det lever jeg gladelig med. Synd for FotoKnudsen for nå mistet de en kunde..
Gjest Tale30 Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Er du helt sikker på at det ikke går? Jeg har funnet ut mange ting underveis. Blant annet er det mulig å slette alle maler på en side slik at du kan bestemme helt plassering av bildene selv, samt størrelse og hvor teksten skal stå. Og det skal vel gå an å rotere bildene?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 Skal aldri si aldri.. hehe.. det går å legge ramme rundt bildene fant jeg ut, men har ikke funnet skygge-effekt.. må nok utforske litt mer..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 Fant ihvertfall ut hvordan jeg kunne rotere.. kult. Dette blir jo råbra..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 De har mistet en kunde i meg også. Var veldig fornøyd med programmet de hadde ettersom det passet for alle nivåer. Hadde man gode datakunnskaper hadde man stor frihet. Hadde sett frem til å pusle litt med en fotobok i julen, men dit vi skal har de ikke tilgang på internett så da går ikke det. Skal nå se på Japan-foto sitt program og håper jeg blir fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Ja, det er veldig bra det til Japan Foto, og du kan jobbe med det over alt, uansett tregt internett eller ikke internett.. slipper å miste alt fordi man detter ut av nettet.. Lykke til. Jeg er kjempefornøyd med CeWe etter å ha prøvd det nå noen timer..
Leandermamma Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 Hei Hi! Jobber i FotoKnudsen, og du er ikke den eneste som savner den gamle boken..... Men har du virkelig fått beskjed om at du ikke kan få produsert de 5 bøkene du nesten hadde laget ferdig? Mener at det skal gå en liten periode til skjønner du.... Hvis du sender meg en PM, så kan jeg sjekke opp i det når jeg kommer på jobb på mandag og gi deg en tilbakemelding. Den nye fotobok versjonen skal videreutvikles, slik at man har mulighet for mer avansert verktøy enn det som er mulig pr dags dato.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #15 Skrevet 13. desember 2008 Fikk mail fra en i kundeservice som sa at det ikke gikk. Jeg har også forsøkt å laste de opp, men det går ikke... Men sender deg allikvel en PM). Det som er mest kjipt med den nye versjonen er at den er PÅ nettet. Jeg har litt problemer med mitt mobile nettverk, så dettr stadig ut, det er ikke kult å lage bok på nettet da. Prøvde tidligere i dag, men hver gang når jeg skulle endre i boka, så ble det en grå firkant, og når jeg forsøkte å gjenoprette så måtte jeg starte på nytt.... dødskjipt!! Må bare skryte litt til av CeWe da, nå som jeg stadig lærer mer der.. De har utrolig mange lekre bakgrunner.. savnet av FotoKnudsen er ikke så stort lengre..
Raymond - FotoKnudsen Skrevet 17. desember 2008 #16 Skrevet 17. desember 2008 Det stemmer at FotoKnudsen har kommet med ny FotoBok-løsning. Denne er kun tilgjelgelig på fotoknudsen.no, og tar over for den versjonen som vi har i dag. Den 'gamle' versjonen er fremdeles mulig å bruke, men denne vil bli faset ut i løpet av februar 2009. Men har du allerede påbegynte prosjekter, kan du fremdeles bestille disse i den gamle løsningen. Det er dessverre ikke mulig å flytte prosjekter fra den gamle til den nye, da den nye løsningen vår er en online-versjon. Fordelene med denne er at du benytter bildene som allerede ligger i MinneBanken - fotoknudsen.no og at du med denne løsningen kan lage ferdig en FotoBok på under 10 minutter. Slik som denne løsninger er i dag, er det noe mindre funksjonalitet enn i den gamle, men vi vil stadig oppgradere og utvide denne nye løsningen med mer funksjonalitet.
Gjest Tale30 Skrevet 17. desember 2008 #17 Skrevet 17. desember 2008 Men hva menes med at man kan bestille prosjekter man allerede har jobbet med, men ikke overføre prosjekter til den nye løsningen? Da må man jo bestille halvferdige bøker.. Problemet med den nye løsningen i forhold til den gamle er vel som noen nevner over at man må være online for å jobbe med boken, fremfor å kunne jobbe med den fra datamaskinen sin. Det er sikkert en løsning som vil passe kjempegodt for dem som vil bestille noe raskt, men jeg tror at mange som lager fotobok setter pris på å bruke god tid på å lage boken slik man ønsker. Uansett, det jeg syns burde ha blitt gjort av Foto Knudsen i denne omstillingsprosessen var å sende en mail til alle sine registrerte kunder for å gi beskjed om at alle påbegynte prosjekter måtte ferdigstilles innen en viss dato for at de skulle kunne skapes i ferdig form. Jeg jobber med min bok i Min Cewe fotopartner. Jeg tilføyer et bilde hver dag og skriver kommentarer som en dagbok. Hadde jeg, etter nesten et halvt år med arbeid fått samme beskjed som hovedinnlegger i denne tråden hadde det klikket for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå