Gå til innhold

Hva hadde dere gjort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ente gang, sønnen min er veldig plaget av vannkopper. Det lengste han sov sammenhengende i natt var to timer, og det var fra 08-10.

Og vi har forsøkt alt av naturlig smertelindring. Han klør så veldig stakkar. Har t.o.m mange vannkopper inne i håndflatene osv:-(

Det vriker som det blir verre om natten, så idag har jeg vært på legevakten og fått et allergipreparat å gi ham. Damen på apoteket ble litt overrasket, men jeg ringte selv legevakten og ba om å få dette til min sønn.

Dette prep. demper\fjerner kløen og virker søvndyssende. Det er varseltrekant på, og han kan bli litt fjern og sløv t.o.m dagen derpå. Synes det er litt skummelt, og vanskelig å vite hva som veier tyngst..

Jeg skal jobbe i natt, så pappaen er alene med ham og, og det er nok veldig sårt for lillen mi..

Altså, jeg kan ikke se an utover natten heller, og pappen gir nok ikke ham noe medisin.

Hmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket preparat fikk du da?

Ikke alle barn blir sløv av allergimedisin. Og det er ikke snakk om at de blir "daudopa" liksom, mer at de blir litt trøttere enn vanlig. Han har sikkert uansett en del søvn å ta igjen.

Kan ikke du gi ham medisinen før du drar? Så kanskje ringe hjem et par ganger underveis?

Så godt du fikk tak i allergimedisin. Som sagt er det ikke alle som er klar over at man bruker dette som kløestillende når man har vannkopper, men det hjelper jo veldig!

Skrevet

Hei kjære du:o)

Jeg fikk Phenemal som du sa:o))

Spurte damen på apoteket da, hun sa at det ikke var mange som brukte det, men heller ikke mange som visste om det.. Også at hun ville gitt ham, og hun så ham jo!

Men, hysterisk som jeg er... Men, dette brukes jo av barn ellers og!!

I jobbsammenhenger har jeg ingen problem med slike vruderinger, verre når det er ens egne:-(

Hvordan ble dine av phenemalen??

Og takk igjen!

Skrevet

Eldstemann her reagerte ikke med sløvhet osv. på den vi brukte, det var Phenamin.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe betenkeligheter. Det er jo mange barn som går fast på slike preparater også. Dette er jo kun snakk om noen dager for å avhjelpe kløe.

Kan du ikke gi ham første dose nå, så ser du hvordan han reagerer før du går på jobb. Ser virkningen ganske raskt.

Fordelen er at han slipper å klø, og det er faktisk ganske kjedelig om man får store arr fordi man har klødd på koppene.

Huff, håper han blir bedre snart.

Skrevet

Ja, det er jo sant!!

Jeg kan jo kanskje gi ham et par timer før jeg drar på jobb da..

Og sant som du sier, mange går jo på dette hele tiden.

Tusen takk for svar IGJEN!

Klem

Skrevet

Ja, gi ham i god tid før du drar på jobb, da vil du se reaksjonen. Innen under en time ser du hvordan han tåler den, om han blir veldig trøtt osv.

Det hadde vært godt for ham å slippe å klø og få tatt igjen litt søvn stakkar liten.

Mange klemmer

Skrevet

Sønnen min fikk phenamin i fire uker mot alvorlig eksem, han klorte seg til en kjøttkake kan man si. Han merket ikke noe til preparatet, og fungerte som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...