♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 da tenker jegikke på sykehuset, men hjemme og... når er lissom den første fasen over hehe.. og når heter det ikke spedbarn, men baby lengere?
Sol + spire Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Hei Barseltiden starter 2 timer etter fødsel og i 6 uker:) Jeg ville vel kalt en 3 mnd gammel unge for baby. Ikke spedbarn. Men dette tror jeg det er delte meninger om;)
Nagilimia Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Jeg tror at barseltiden er de første 6 ukene. Starter to timer etter fødselen.
Sol + spire Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Noen mener at de er spedbarn helt til de er 1 år, men synes ikke en kan kalle en 9mnd gammel unge for spedbarn når den går..hehe
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Barsel= 6 uker Er baby fra de blir født, men "spebarn" har jo med at de dier å gjøre, så jeg vil si de er spedbarn så lenge man fullammer. Dvs ca 4-6 mnd...
Bic&Bac Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Div. definisjoner funnet med hjelp fra google: Definisjon * Spedbarn er barn under 1 år * Barn defineres som barn fra 1 år til pubertet (skjønnsmessig vurdert) spedbarn subst. n spedbarn () ['speːbɑːɳ] barn under ett år Barsel betyr opprinnelig gilde ved et barns dåp (barnsøl). Etter hvert kom det til å bety gilde etter et barns fødsel
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2008 6 uker ja kjekt å vite hihi takk!! spedbarn ja hehe... jeg hadde blitt forundret om jeg skulle på besøk til noen og hadde fått besked om at de har ett spedbarn der, og møtt en 11mnd gammel gående unge som eter brødskiver haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå