Gå til innhold

Keisersnitt i forbindelse med sykdom (som influensa ol)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva reglene rundt dette er? Kan man ta KS dersom man har influensa eller en annen type forbigående sykdom rundt tidspunktet man skal ta snittet?

Våknet opp med dundrende hodepine og tett nese i dag, og da slo det meg så lett det er å bli syk på denne tiden av året. Nå pleier jeg ikke å være syk i lange tider, men det hadde vært forbanna typisk.

Noen som vet om slike ting kan føre til at man ikke får ta snittet? De er jo vanligvis ganske strenge ved operasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg skulle ha lillemor for 5år siden så var jeg syk ..ble syk dagen før snittet ,men de sa at dersom jeg ikke hadde feber så var det ikke noen fare...så snittet ble tatt som planalgt

Skrevet

Ok.. tusen takk for svar :)

Det er vel i alle fall mulig at jeg får tatt KS noen dager senere dersom jeg skulle bli skikkelig influensasyk. Har ikke termin før 28. Men jeg ble veldig satt ut når jeg begynte å tenke på at man faktisk kan få ødelagt hele greia pga en dum vintersyke.. Hva gjør man da liksom? Da satser jeg på å i alle fall være feberfri, så tar jeg masse c-vitaminer og drikker mengder te fremover..

Skrevet

Her går det i hvitløk og chilli - med tanke på nettopp å forebygge sykdom :)

Skrevet

Her trår du til igjen Tjukkebolla :) Du begynner vel snart å bli lei av alle problemstillingene mine nå :) Men det har liksom blit så mye om og men i det siste med alskens komplikasjoner. Jeg går for å overleve liksom.. men nå syns jeg at det blir så mye på en gang..

Jeg har i alle fall avlyst julebesøket jeg skulle på i dag, har fått tak i en boks med c-vitaminer og drikker te. Hvitløk og chili altså? I maten da eller? Ender vel med å starte fødselen da.. :)

Vet du noe mer om prosedyrene ved sykdom da? Jeg tenker liksom at hvis jeg ikke får KS, og setefødselen starter men ikke går, og jeg fortsatt er syk og de må ta hastesnitt likevel.. ja da ligger jeg vel tynt an da? Herregud, det er så skummelt alt dette her når ting ikke går etter planen!!

Skrevet

Tror du skal roe deg ned noen hakk, for hvis du stresser og engster deg så kan du nesten banne på at du blir syk. Husk på at babyen kommer ut samma søren, bare at det kan bli annerledes enn du først hadde trodd. De har helt sikkert vært borti influensasyke fødende både med og uten keisersnitt før, så de vet helt sikkert hva de skal gjøre. Du trenger kanskje å overlate bekymringene til jordmødre og leger, og konsentrere deg om å få nok søvn, hvile og ro nå fremover, slik at kroppen kan få sjans til å helbrede seg selv HVIS eller når influensaen slår til.

Skrevet

Roe meg ned noen hakk.. hehe.. ja der sa du det :) Det hadde jeg nok hatt godt av. :)

Du har selvfølgelig helt rett.. Den beste oppskriften på å bli syk er jo å stresse.. Jeg er jo dritlei av KS allerede så mye som jeg har tenkt på det i det siste, så det er nok best å kople av fra både BiM og tanken på fødsel de siste dagene slik at man kan klare å møte opp på sykehuset uten å fortelle legene hvordan de skal gå frem ;)

Skrevet

Tjiihii.. ja sikkert! Men lettere sagt enn gjort. Jeg selv går mest og tenker på at jeg MÅ få epidural, for ellers er jeg redd jeg ikke orker fødselen. Fødselslegen på siste UL skulle notere at jeg skal prioriteres pga stress under svangerskapet og fibromyalgien, men det hele kommer jo an på om anestesilegen er ledig og jeg ikke har kommet for langt. Stresse stresse.. 47 dager igjen.. wæææ Men skal PRØVE å ikke belære dem når jeg kommer dit hehehehehe

Skrevet

Fersk hvitløk og chilli er knallbra! :)

Ingefær, nellik og karri er også veldig gode "medisin-krydder"!

Vi har mye hvitløk og chilli i maten for tiden, ja. Vi er glade i sterk mat, og pepperkverna er i flittig bruk, så denne babyen er nok for lengst vant til litt krutt, he-he.

Jeg har ikke spesielt greie på prosedyrene ved sykdom, men regner med at de vet hva de gjør. Så er man uheldig og blir syk så får man bare kommunisere godt hvordan man har det, så blir resten opp til dem, er min tanke.

Ellers enig i at å bli syk ville være trasig...jeg må allerede ta medisiner pga sykdom, så det blir jo ekstra festlig da...men prøver ikke å tenke på det. Det går bra for begge, skal vi se!! :)

Er vel ikke noe grunn til at du ikke skulle få ks, Tale?

Ligger min fortsatt i sete, så orker ikke jeg tanken på haste-ks heller, så da blir det planlagt ks, ja.

A propos din siste setn: den planen, ja, hadde nå ting bare fulgt oppsatt kjøreplan, he-he.

Jeg synes også det er noe besværlig at man ikke bare kan få en plan fortest mulig og så følge den. Leste et sted at du skrev om det å psyke seg opp til vanlig fødsel, deretter måtte psyke seg opp til ks, og så igjen kanskje måtte snu og psyke seg opp igjen til vaginal fødsel osv. Jeg kjenner også litt på det der for jeg har flugt samme løypa. Det er litt arbeid det også - å jobbe med å innstille seg på hva det blir.

Er nesten så jeg synes det blir litt tungt hvis jeg må snu enda en gang og psyke meg opp til vaginal fødsel, nå når jeg endelig har kommet til en slags enighet med meg selv om at ks er det beste (hvis sete osv).

Sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...