Gå til innhold

Barn i fosterhjem og graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente/dame på 25 år som mistet de nydlige prinsessene mine i en BV-sak i fjor sommer.. Var da alene med de.. Er nå blitt sammen med far igjen, og har mistanke om at jeg er gravid.. Har tatt test, den var negativ, men er 3 dager over IKM..

Noen her som vet hva "konsekvensese" blir om jeg velger å beholde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil måtte samarbeide med barnevernet!

Ingen her vet hvorfor de valgte å frata deg foreldreretten for de to du har fra før, men du har selvfølgelig en sjanse til å stable livet ditt på beina og bevise at det nye barnet kommer til å få en god oppvekst hos deg. Det er det barenvernet som avgjør, og eneste måten å gjøre det på for deg er å samarbeide med dem...

Skrevet

BV mente jeg ikke hadde levd ungdomsårene mine og at jeg derfor ikke var moden for å ha ansvaret for ungene..

Skrevet

Unnskyld meg, men barnevernet tar ikke fra deg barna dine pga av at du ikke har levd ut ungdommen. Det er meget tungtveiende grunner til at barnevernet tar barn fra foreldre.. Da tror jeg du har misforstått de litt. I såfall må du ha hatt et MEGET utsvevende liv. Jobber selv i helsevesenet og vet veldig godt at barnevernet gjør alt de kan for at barna skal få bo hos foreldre. Så sant det er gjennomførbart. De vil nok ta kontakt så fort de vet at du har født et barn til. Så må de jo da avgjøre hvorvidt du er kapabel til å ha omsorgen.

Skrevet

Syntes at før du i det heletatt skal tenke på å få ett nytt barn bør du kjempe for å få jentene dine tilbake! Blir kvalm av sånn som deg!!! Du vet at det skal MYE til før man mister barna sine? Skam deg!!! Sånne som deg fortjener virkelig ikke å ha barn. Lurer på hvordan jentene dine hadde det da de plutselig ble dradd bort ifra mammaensin og måtte bo på en ny plass?Vet du hva det gjør med ett barn??? Det vet jeg, je var der e gang selv og jeg har slitt hele livet med problemer og tanbker som har plaget meg oppigjennom årene. Håper du vet hvor mye skade du har påført de stakkars jentene dine.

Skrevet

de tar nok det nye barnet også!

Skrevet

mente bv att de skulle låne barna noen år da eller? slik att du fikk leve ungdomsårene dine? åsså gi de tilbake når du har blitt voksen?

Skrevet

Kanskje kjempe for de barna du har først?

Ikke for å være krass.Men skal som sagt over litt mer til før de tar barna ut fra hjemmet sitt.

Skrevet

Umulig å svare på. Det er høyst sannsynlig at barnevernet vil være involvert i familien din også etter fødselen av et nytt barn. Det er ingen automatikk i at omsorgsovertakelse av tidligere barn vil føre til omsorgsovertakelse av nytt barn.

Hvordan føler du selv at omsorgsevnen din har endret seg? Mener omgivelsene dine det samme?

Skrevet

Det skal uendelig mye til for at bv tar barna dine, og noe mer enn ungdomsårtull må det vere. Vil du beholde barnet ditt må du ta kontakt med bv og samarbeid med de. En del får beholde, men siden du ikke har fått tilbake barna dine så spørs det vel hvor store sjanser du har med dette.

Skrevet

Hva tenker barna dine, som er i fosterhjem, når mamma "mister" dem - og istedenfor å få dem hjem igjen får mamma bare nye barn?

Mulig jeg er fordømmende og ekkel nå, men hva tenker du selv om det?

Skrevet

Du blir ikke fratatt barna dine fordi du ikke har levd ungdomsårene dine, det må ligge andre ting under som du ikke forteller her. Og siden faren heller ikke fikk omsorgen for barna, så sier det vel litt om omsorgsevnen til dere begge.

Du burde kjempet for de barna du allerede har istedenfor å bli gravid på nytt. Du høres uansvarlig ut.

Skrevet

Dette innlegget kommer vel i den kategorien man ikke helt kan vite om er reelt eller laget for diskusjonens skyld. Men uansett:

Livet skjer. Alt kan ikke planlegges. Det viktigste er ikke hva man har gjort, men hva man skal og vil gjøre med sin nåværende situasjon. Hvis du velger å beholde vil du nok høre fra barnevernet (om du da ikke har flyttet siden sist). Du kan også selv ta kontakt og forklare hvordan situasjonen din har forrandret seg nå i forhold til før. Litt mere innsikt en at du var ung sist må du nok utvise. Å være ung er ikke det samme som å ikke ha omsorgsevne. Mange flinke unge mødre der ute. Mange mennesker har fått en omsorgsovertagelse av de første barna, men ikke senere barn. Hvis prøven er positiv, må du ha lykke til. Lag deg et godt nettverk og ta godt vare på hverandre.

Hilsen en som heier på deg.

Skrevet

Jeg får helt vondt inni meg når du skriver at du ble fratatt barna dine, det må være det nest verste som kan ramme en mor eller far. (oppegående riktignok)

Det jeg lurer på er, hvorfor vurderer du i det hele tatt denne absurde potensielle situasjonen med et nytt sv skap hvor det er mulighet for at saken gjentar seg? Burde ikke du konsentrert deg 200% om å få til et samarbeid om å få jentene dine tilbake igjen? Er du ikke riktig god i hodet ?

Tenke på et nytt barn når du ikke har fått dine egne to hjem igjen. ??

Stakkars de små barna dine, jeg håper inderlig at du er skikket som mor , og har mulighet til få ansvaret for barna dine igjen, og hvis det fungerer så kan du vel heller vurdere et nytt barn.,.,,

Skrevet

Hvem er det som sier at jeg IKKE kjemper for de barna jeg har???? Gjør ALT for at de skal komme hjem til meg og faren.. ALT.. Driver med ny runde som skal i retten nå til sommeren.. Så det..

Å om jeg er gravid nå, var det IKKE planlagt.. Måtte skifte p-piller av en medisinsk årsak.. Men jeg vet jo ikke om jeg er det ennå..

Grunnen var faktisk at verken jeg eller barnefar var moden nok..

Gjorde alt for at ungene skulle få bo hos oss,men BV, virket det som, hadde allerede bestemt seg lang tid før rettsak o.l...

BHG meldte oss i første omgang.. Av diverse grunner.. For nettverket rundt meg ble svekket da jeg og faren gikk fra hverandre.. Min mor og far flyttet lengre unna og alt liksom "raste" sammen rundt meg.. Og BHG mente at det gikk utover ungene.. Selv ba jeg om hjelp fra første stund.. BHG ligger under ett Mødrehjem, så jeg tenkte at det skulle ikke bli noe problem.. Men.. Ingen hjelp var det å få.. Nye bekynringsmeldinger kommer inn fra BHG.. Ennå jeg har vært i ti-talls møter med de, og vi hadde blitt enige om div ting og de var POSITIVE hele veien. Etter at BV kom inn i bildet hadde vi en sakyndig inn i bildet.. Han intervjuet oss og observerte ting vi gjorde sammen med barna.. Men d skulle vise seg at denne psykologen fant på mye av det som ble sakt under rettsaken.. Han er svartelistet på diverse nettforum, og det samme er Mødrehjemmet/BHG'en.. Angrer nå på at jeg ikke tok opp alle samtalene med BV, BHG og sakkyndig..

Men en ting er sikkert: Jeg gjør ALT for de to jeg har nå, og om jeg er gravid eller blir det ved en senere stund glemmer jeg ALDRI mine to.. ALDRI.. Og de skal komme hjem.. DE SKAL!!

Dere får si hva dere mener.. Men ikke tro at dere vet hva som foregår før dere sitter i "fella" selv.. Unner i hvertfall INGEN å havne der.. INGEN!

Men dessverre er det mye slikt nå..

Skrevet

Ja, jeg skammer meg.. Å angrer på div ting jeg har gjort i livet.. Men jeg ANGRER IKKE på at jeg fikk ungene!

Men jeg gidder ikke sitte å ta til meg dritt fra folk her inne..

Skal kjempe til the bitter end med å få ungene hjem til oss igjen..

Skrevet

Ja, livet er som det blir.. Det er ikke noe en kan planlegge.. Dessverre..

Men jeg får bare se hvordan det går.. er jo ikke sikkert jeg er det eller da..

Skrevet

Det var jeg som skrev at jeg heiet på deg, aner egentlig ikke hvorfor jeg var anonym. Jeg har fostersøsken. Mamman til fosterbrødrene mine fikk en til. Hun fikk beholde den babyen. Flere år senere vant hun også en rettsak mot bv og fikk tilbake guttene sine. Jeg skulle likt å fortelle deg at historien endte der, dessverre gjorde den ikke det. Stjerne advokaten hennes vant sin rett, men livet deres ble et helvete. Jeg håper du er en bedre mor enn henne. Barn har det stort sett bedre med mor.... det vet bv også... men seff gjør de feil fra tid til annen som alle andre instanser.

Skrevet

ord er en ting, handling noe annet.

Skrevet

Faren til disse barna maa jo ogsaa vaere lettere tilbakestaaende.

Skrevet

Jeg kjenner en familie der de to eldste barna havnet i fosterhjem. Mor etablerte seg senere på nytt (med en mann av det mer "robuste" slaget), de fikk en liten til, og det gikk veldig bra. Utover det ved jeg selvsagt ingenting om din situasjon, men ingenting er umulig!! Lykke til!!

Skrevet

Ikke for å være kjepphøy o.l men jeg tror og vet at jeg er en god mor.. Ungene fikk mat, en seng og sove i og masse morskjærlighet og andre nødvendige ting som innebærer det å ha unger.. men det var tydligvis ikke bra nok..

Skrevet

TA ABORT spar barna dine for din dumhet.

Hører på språket ditt at du enda ikke er voksen nok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...