har spire i magen min Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 jeg er nå 33 uker på vei og har hatt i ca 1 uke en sviende brennende ubehag øverst i magen (ikke utenpå huden men i magen) og det føles som det klør og svir samtidig...er veldig ubehagelig...(det er under ribbeina liksom) er det andre som har dette ?? og hva kan det evt være? takker så mye for svar
Gjest Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Ut fra det jeg vet kan dette være to ting. Jeg hadde fryktelig vondt der selv, i mitt tilfelle var det babyen som sparket og presset på. Men siden du sier at det svir og klør, kan dette også være et tegn på svangerskapsforgiftning. Legg merke til hvilken side av ribbeina det er på, jeg har hørt at om det er på høyre side kan dette være noe annet enn babyen som sparker. Har du mye hodepine, er du kvalm i tillegg? Uansett ville jeg nok anbefalt deg en tur til legen for å få sjekket både urin og blodtrykk, for i allefall å avkreft/bekrefte om det kan være svangerskaps forgiftning. Men, når babyen blir større, så gjør det fryktelig vondt i ribbeinsbua for mange. Og den svien du forteller om høres kjent ut for meg. Men kløen har ikke jeg hatt. Lykke til i allefall
har spire i magen min Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2008 det er akkurat dette jeg er litt redd for, da jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning som endte i hasteks i uke 38 for snart 4 år siden...men så langt har blodtrykket mitt vært bra og ikke noe galt med urin. Nå er det 1,5 uke siden jeg var hos jordmor. Men jeg vet så alt for godt hvor fort slikt skjer...forrige svangerskap så var alt helt normalt frem til første dagen i uke 38...da skøyt blodtrykket rett til værs! og hadde plutselig masse eggehvite i urin... Men jeg liker ikke å ringe legen eller sykehuset...huff. Jeg har svie og kløe på høyre side ... Føles som det brenner i magen og det er ikke godt. Forrige helg løftet jeg litt på vaskemaskina hjemme her og fikk kraftige menssmerter og kynnere som varte i 2 hele dager! så sånnt tørr jeg ikke igjen. Da ringte jeg tanta mi som er barnepleier og hun sa jeg skulle ligge rett ut et døgn og ikke løfte en finger og det hjalp. Det roet seg masse etter det... Får håpe det bare er babyen som ligger der og gnager...huff...blir litt engstelig og har forferdelig legeskrekk.. skal ha planlagt ks i slutten av jan.
har spire i magen min Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2008 har ikke hatt mye hodepine, men har det svakt iblandt...men sliter med migrene fra før så jeg tenker ikke så mye på at det er noe tegn... brekninger hadde jeg i går og var kvalm... forrige gang jeg hadde svangerskapsforgiftning fikk jeg kraftig hodesmerte, synsforstyrrelser, krampesmerter, blodtrykk oppi 200 osv..alle de alvorlige tegnene. Hadde morkakesvikt så babyen var liten av vekst..
Gjest Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Huff, skjønner du er ekstra engstelig da du har opplevd svangerskapsforgiftning før. Det kan jo også være at du har vanlige smerter, men er så redd at du får samme symptomer som sist også? Jeg har vært på sykehuset med angstanfall tidligere denne uka, og jeg trodde jeg fødte. Så sterk kan frykten være. At du har legeskrekk hjelper jo ikke deg nå da.. har du noen som kunne ringt for deg til sykehuset? For jeg vedder på at de sier du kan komme ned å sjekke med en gang. Hadde ikke det vært godt å få sjekket det, så kan du ha en litt hyggeligere helg også? Føler virkelig med deg nå, skulle ønske jeg kunne hjelpe deg.
Itsrejk Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Ring Føden for sikkerhets skyld. Risikoen ved å vente er for stor, slik jeg ser det. Du har jo selv opplevd hvor fort ting kan forverre seg. Og du har jo kommet langt nok til at barnet ant. vil klare seg fint dersom det må komme nå (selv om det ideelle selvfølgelig er at det kan få være i magen frem til det planlagte snittet). Forklar hvordan ting ble sist, så vil jeg tro du blir tatt på alvor, og blir bedt om å komme inn for en sjekk.
har spire i magen min Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2008 takk for svar fra dere.. Jeg skal høre med tanta mi som er barnepleier og høre hva hun sier... vondt å ikke vite... men håper ikke det er forgiftning igjen, da det skjedde i hui og hast og ingen god opplevelse i det hele tatt... er bare litt hoven i beina om kvelden men ikke mer...heller. huff blir litt engstelig..men får håpe babyen kan vente i 5 uker til...:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå