Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Vet dere at jeg,og flere av mine kolleger sitter så lenge vi kan på overtid hver dag for å få registrere sykemeldinger og søknader? At jeg, hver eneste dag, ofrer en time med min egen lille 1 åring for å få unna flest mulig av registreringene slik at flest mulig av dere brukerne får penger i tide? At vi er så underbemannet at det er slik det må bli for å gjøre vårt beste... Jeg har arbeidstid 8-15 hver dag utenom tirsdager der jeg egentlig skal ta igjen den ene timen jeg går før de andre dagene ved å jobbe fast overtid denne dagen. Jeg går aldri fra jobb før 16:15 noen dag, da må jeg for å i det hele tatt rekke barnehagen. Likevel må også jobbe til 18-19 på tirsdager, for slik er det bestemt at det skal være... Likevel møter jeg hver eneste dag misfornøyde kunder, og det er trist, for jeg vet at jeg gjør så godt jeg kan, men det driter jo selvfølgelig den som ikke er fornøyd i... Det er ikke brukerens skyld at vi er underbemannet, det er ikke det jeg mener. Men tenk å av og til kanskje kunne få et smil, eller en kommenatr om at "Jeg skjønner det er mye å gjøre, men..." Det hadde vært noe det... Hilsen en sliten NAVansatt som virkelig prøver å gjøre sitt beste for flest mulig brukere.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Kjære NAV ansatt. Jeg vet at dere samarbeider med forvaltningen, å at mye avhenger av dem. Men de får man jo ikke ringt. Her er alt trøbbelet jeg har hatt med NAV i det siste (siden august): Jeg begynte i fast jobb 1 nov. Så leverte jeg jobbkontrakt rundt 5-7 nov. Så de skulle jo redusere os min fra og med desember. Jeg har også hatt ukentlig kontakt med dem. Både når det gjelder det. Å det at de ikke har klart å få sett på barnetilsynssøknaden min. Den har ligget inne siden september!! Den er enda ikke vedtatt.. De har snakket om å ta det som hastesak. Nav forvaltning har fåttørten purrer fra depå nav. Å av 3-4 forskjellige, men neida.. Ingenting.. I tillegg har jeg sendt en klage ang. småbarnstillegget.. Det sendte jeg for over 2 mnd. siden. Ikke hørt noe om det. Når jeg ringer, så kan de bare si at de ser det. Men ingenting mer. Jeg flyttet, å meldte flytting i aug. Men mappa mi var det ingen som så noe til før mange mnd. seinere. Jeg vet enda ikke om de har den, for jeg får diffuse svar fra alle jeg snakker med. Å uten mappen så kan de ikke behandle noen søknad. Jeg fikk full os i mai, men ettetbetalt i aug. Men jeg har enda ikke fått vedtaket på full os! I dag har jeg fått inn 12000 å ettellerannet på konto. Trodde for det føste at full os nå var 11500? Etterbetalingen har jeg fått.. Men jeg skal jo ikke ha full! Har satt pengene over på en annen konto nå.. Lurer på hvor lang tid det tar før de får rettet opp dette. Å de trekker pengene tilbake.. Får ringe dem i dag igjen.. Men det skulle fader ikke vært nødvendig!! Nå begynner jeg å bli temmelig lei. Men jeg er ikke frekk mot de jeg snakker med som jobber der. Men jeg begynner å bli lei ja, å det sier jeg til de jeg snakker med. Syns ikke det er annet enn fortjent når det er blitt så mye surr. Mens jeg har levert alt i tide. Men vet du hva en NAV ansatt sa til meg? Jeg hadde litt trøbbel da os søknaden min kunne ta opp til 6 mnd. Da sa hun bare "Du får gå på sosialen da" Tror dere virkelig at det er så lett? For det er det ikke.. Å nei, det er ikke vår feil eller deres feil at det er lite folk på jobb. Men det blir feil av deg å si dette til NAV brukere. Ta det med oppover i systemet!
solei Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 NAV systemet er problemet...ikke dere ansatte. Sikkert noen dårlige perosner blant staben og...men det er jo det i alle andre yrker og!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Skikkelig dårlig at du skal få brukerene av nav til å få dårlig samvittighet fordi du ikke får dratt hjem i tide.. Glemmer du det at mange er faktisk ganske avhengig av å få de pengene til dato? Jeg jobber innen helse, får mye akutt hver dag. Uberegnelig. Jeg vil tro at det er sånn på en eller annen måte innen de fleste yrker. Men man kan ikke gå ut å si sånt..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Man får jo dratt hjem tidligere, men ofrer seg litt for at flest mulig skal få de pengene de er avhengig av. Alle er veldig flinke til å klage på NAV, mens få gidder å si noe positivt så jeg syns ikke det gjør noe med et slikt innlegg i ny og ne..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er veldig frustrert over NAV, og med god grunn. Greit at ting tar tid, men jeg har ikke faat engangstoetnaden enda, selv om barnet mitt er 10 mnd. Har ellers hatt masse tull med nav. Pga. ei NAV-ansatt faar jeg ikke 150.000 kr som jeg har krav paa, for hun ga feil opplysninger. Senere toer hun ikke vedkjenne seg det hun har sagt. Men det er jo veldig bra at du gjoer saa godt du kan. Problemet er vel at etter sammenslaaingen, har ikke alle satt seg godt nok inn i regler og vedtekter, men allikevel gulper de opp noe de tror er sant.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Mener ikke at man ikke kan være frustrert, men syns ikke det gjør noe at det kommer noen tråder med folk som faktisk sier at de gjør mye for å hjelpe, til og med mye overtid. Man skal være forsiktig med å love mer enn man kan holde ja, når vi slås sammen nå er vi veldig obs på det, vi er heller mer inneforstått med at man svarer de brukerene vi har hatt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå