Gå til innhold

Ikke noe liv i uke 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ennå ikke hverken har følt eller hørt liv i uke 15? Legen min har nå 3 ganger siden uke 12 forsøkt å finne hjertelyden, men hun har ennå ikke funnet den. Er det grunn til å være nervøs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørte ikke hjertelyd før i uke 16!noen hører det tidlig,andre senere, de er veldig små enda,så kommer ann på hvordan og hvor de ligger,hvor morkaka ligger osv! kjenne liv er for førstegangsfødende mer vanlig å kjenne fra ca 18-20 uker,det varierer veldig,noe kjenner enda senere! kjente de første sparkene i uke 20 selv=) så tror nok ikke du skal bekymre deg=)

Skrevet

Jeg har verken følt eller hørt liv enda. mye rart i magen for tiden, men aner virkelig ikke om det er liv, eller bare naturen.. men har vært på tidelig UL i uke 9, så jeg vet jo at det er en liten en der :)

Skrevet

Hvis du er førstegangsgravid, er det å ikke kjenne liv så tidlig helt normalt. Og om du har litt 'isolasjon' rundt magen, eller morkaka ligger foran, så er det heller ikke unormalt å ikke høre hjertelyden.

Jeg har hørt hjertet siden uke 14, men jeg er slank, og har ingenting foran. Men jeg kjenner ikke noe liv enda- iallefall ikke noe jeg kan si helt sikkert er babyen-, og jeg er nå 18 uker på vei. Har vært på ul i uke 10 og nå for et par dager siden, og alt er bare bra.

Skrevet

Jeg kjente ingenting før uke 18-19 enda det er nr.2...dog med en del år mellomrom....men kjenner det litt innimelom nå i uke 20...jeg blir også bekymra når jeg ikke kjenner noe en dag...men ul var så fint å se på forrige uke så alt så jo bra ut

Skrevet

Det er ikke "vanlig" å kjenne liv i uke 15.. Iflg gjennomsnittet er det rundt uke 18-20 for førstegangs (ikke sikker på nøyaktige tall men i den dur) Kjente fint lite før uke 18 som 2.gangs selv - ikke "tatt seg opp" nevneverdig før uke 20 igrunn. Nå er det mye liv.

Hørte heller ikke hjertelyd før uke 20 (men hadde UL før det og visste jo det var liv der)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene :) Nå ble jeg mye roligere.. Skal til legen neste uke og forsøke å finne hjertelyden igjen, i uke 16. Og på UL 5. januar, så jeg satser på at alt er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...