lego Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Kan noen hjelpe oss?!? Vi skal ut og kjøpe tapet/strie til ett soverom i dag, men vi blir ikke enige om hvordan vi finner ut hvor mye tapet vi trenger.... Noen her som kan forklare oss det på en idiotsikker måte? *hihi* Ingen av oss er spesielt *handy mandy* for å si det sann...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Dere må jo ta mål av rommet dere skal tapetsere! Dvs ta alle veggene og gange antall meter så finner dere det jo ut!
SuperGlad Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Jeg vil tro dere tar mål over lengden å bredden på veggene dere skal tapetsere. Å i butikken får dere hjelp til å regne ut hvor mye dere trenger i forhold til bredden på tapeten, hvis dere ikke klarer å regne det ut selv.
Himmel og hav Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Du måler høyden på rommet. Så tar du lengden på veggene og ganger med høyden. Da har du hvor mange kvadrat veggflate du har. Hvis det er mange store vinduer, dører, brannmurer ol, så regner du ut kvadraten av disse og trekker fra. Husk å ta litt godt mål nr du kjøper, i tilfelle ei lenke krøller seg, eller dere skjærer feil. Det må også taes høyde for om det er mønsterrapporter på tapeten, men da står det på rullene hvor mye som må beregnes for å få mønsteret til å stemme Ta en kikk på fibertapet - jeg tapetserte med det i sommer, og det er den enkleste tapeten jeg har lagt noen gang.
Banshee Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Dere må regne ut arealet på veggen(e). Det vil si lengde gange bredde. Når dere da kommer på butikken kan de hjelpe dere med hvor mye tapet dere da behøver. Skal tapeten i tillegg være mønstret så vil de ta hensyn til repetisjonen med. Altså, repetisjonen på mønsteret slik at det stemmer overens når tapeten skal på veggen. For en bruker gjerne en del mer tapet da. Jeg skal bruke to store ruller bare på en liten vegg på barnerommet pga mønsterrepetisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå