Gå til innhold

noen som vet?? ( samme som bli gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde første dag i forrige mens 28 november, skulle ca hatt el 11/12 etter syklusen min og der etter ikm 14 dager etter dette.

Men nå har jeg teste positiv på el test i 5 dager, når kan jeg jeg tat grav. test egentli? er det 14 dager fra jeg er negativ på el test eller skla jeg følge syklusen jeg har regnet uT??

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det de billige elstripsene du har tatt? For du vet vel at streken må være like sterk eller sterkere for å være positiv. LH som stiger ved el finnes alltid i kroppen, derfor skal streken alltid være like sterk eller sterkere for å være positiv.

Siden el var igår eller forrige dagen så vil jeg tro det er for tidlig å teste med grav.test. Jeg testet positiv på grav.test 2 dager før ikm. Hadde du en rar mens i slutten av november? I så fall kan det hende du har vært gravid en liten stund allerede.

Skrevet

nei bruker cb sin test, skulel tro den var grei. Streken var oittelitt svakere i dag, men ikke mye.

Skjønner meg ikke på dette.

Tok grav. test i går den var negativ men antydning til en skygge, men det tror jeg bare var i mine øyne;) hehe

Skrevet

Har du en av de dagene du har testet hatt en teststrek som er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? Hvis, ja så viser det at du har hatt el. Vet at noen har testet positiv på grav.test 7-9 dager etter el, men det anbefales å vente til ikm.

Skrevet

ja skjønner det, men lurer på når ikm er? skal jeg følge mine beregninger eller må jeg vente til eggløsningstesten er negativ og så 14 dager etter det???

Skrevet

Hvis du bruker en sånn el.test som viser 2 streker....så kan det hende den alltid viser 2 streker....bare at teststreken er svak...det er fordi LH hormonet alltid finnes i kroppen vår. Skjønner du meg?

Altså den dagen streken er svakere så har el vært...

Ikm er som regel 12-16 dager etter el, det vanligste er 14 dager.

Skrevet

å oki. kanskje jeg har lest den feil da.. men ble litt klikere da tror jeg;)

Tusen takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...