Mayken Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 er det bare lavt blodtrykk som gjør det? Var hos jordmor på torsdag og blodtrykket mitt hadde steget en del, og i går kveld mens jeg satt stille i sofaen, ble jeg plutselig så svimmel at jeg følte jeg nesten holdt på å svime av. Skikkelig ubehagelig. Kan jo være det var babyen som trykket på noe, aner ikke jeg. Lurer på om jeg skal stikke en tur innom jobben i dag og få dem til å ta et nytt blodtrykk på meg. Hadde litt grums i urinen pluss at jeg har fått en del vann i kroppen også. 1,5 kilo på 2 dager. Jordmor sa jeg skulle følge med på formen. I natt har jeg nesten ikke sovet, har hatt "mageknip" øverst i magen som har ført til skikkelig kvalme:( Litt sliten i dag kan man si, og sambo var på julebord og ligger og snorker fint i sengen mens jeg sitter oppe sammen med snuppa på 2. Takk og lov for tv sier jeg bare:)
Ulldott Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Hvor langt er du på vei? Ville ringt føden og spurt dem jeg. Det KAN jo være tegn på svangerskapsforgiftning...
stjertløvetann Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Jeg hadde høyt blodtrykk siste del av svangerskapet men var aldri svimmel eller noe, tror det hører med til lavt blodtrykk ja. Ville ringt legevakten eller føden både for sjekk av blodtrykk og ny urinprøve hvis jeg var deg, bedre enn gang for mye!
Alba44 Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Jeg hadde en periode skyhøyt bt og legen ble meget forundret over at jeg ikke var plaget av hodepine og svimmelhet, så det er nok en vanlig reaksjon. Ikke nøl med å ta kontakt med føden! Høyt bt skal tas på alvor.
Mayken Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2008 Jeg er 28+4. Hadde ikke høyt bl.trykk ennå, men hadde steget fra 110/65 til 115/85 Så jordmor sa at jeg skulle følge med litt på formen bare, men var ikke bekymret sa hun. Var bare så ubehagelig med den svimmelheten i går, men kan jo være jeg har fått i meg for lite væske også for urinen var ganske mørk i går.
Alba44 Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Ja det er jo ikke så høyt, men som jordmor sa greit å passe på. For lite væske kan føre til ubehag, så fyll opp kanna og drikk i vei )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå