SoSpennt Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Når ble testen positiv?? Jeg har IKM på onsdag, men har vore meget uforsiktig denne mnd, og er litt mistenksom, har ikke noe spess symptomer eller noe, men vet at det kan vere meget mulig at jeg kan ha blitt gravid.. Er 50/50... Jeg har planlagt bursdags feiring i måren-> lørdag, og har ikke samvittighet til å hive innpå alkohol OM jeg skulle vore gravid! Men hadde jo og vore godt å få eventuellt avkreftet det, så jeg kan få feire bursdagen min med god samvittighet!!! ... :/ KAN jeg teste i morgen å stole på den? Jeg har som regel veldig regelmessig mens.. Kan jo nevne at det symptomene som jeg innbiller meg at jeg har: - Veldig svimmel sånn plutselig, litt tung i hodet og øynene på en måte, men igjen kan det være av allt mulig annet, - Litt "stram" i magen, litt sånn sulten smerter på en måte, litt stikking, krampe og luft bobler som sprekker på en måte, og igjen, det kan jo komme av at mensen snart kommer... - Denne uka har jeg vore kvalm og dårlig, litt sånn at jeg føler jeg må spy, men alikevel ikke, akkurat i det jeg våkner om morgenene, så går det over. Men synes da det er alt for tidlig at dette skal vere morgenkvalme!!?! Kan jo vere omgangs syke, influensa? - Har blitt lett søvnig, og lite energi.. Men så er jeg jo litt sliten også i det siste... Skjønner dere??? 50/50 dette!! MÅTTE det være denne lørdagen jeg skulle feire bursdagen min da?? TYPISK!!! hehe... Uansett!! Takker for all svar!! Limer denne inn på "bli gravid" også, for å forhåpentlig vis få mest mulig gode råd og hjelt til i morgen.. hehe.. NÅ stuper jeg her! Natta alle søte jenter og kommende mammaer!!:)
Musemor med tre søte små Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Hei. Jeg testet positiv 3 dager over IKM, men enkelte kan teste positiv inntil 4 dager før IKM, det varierer veldig fra svangerskap til svangerskap. Ut av symptomene du beskriver høres det ut som om det kan være noe på vei ja. Ta en test, og dersom den er negativ drar du på denne bursdagen, men drikker deg ikke totalt til drømmeland. Husk, skulle du likevel være gravid likevel, så er du ikke mer enn 3,5 uker på vei nå og navlestrengen dannes først i uke 5 og den vil ikke få næring (eller alkohol) av deg før det. Tester du positiv drikker du så klart ikke
Allegra -med gullspira- Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Testet negativt ikm dagen..og ikke positivt før ett par sager senere..så om jeg hadde fått en negativ test 3-4 dager før ikm, ville jeg ikke satt mi lit til den nei:)
liten spire Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 denne gangen testet jeg og fikk klart svar 3 dager før IKM men med min nr 2 tok jeg testen 1 dag over denne slo ikke ut så ventet en uke før jeg tok ny test og jo da , var gravid . ikke lett å si hvordan den slår ut . ville gjort som hun over sier er den positiv drikker du ikke , men slår den ikke ut så drikker du med måte og koser deg på bursdagen din å så ta en ny test til uka Ha en fin bursdag
SoSpennt Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2008 Takk for svar alle sammen!! Ja, tror jeg skal kose meg og drikke med måte i kveld. Så får jeg ta en test i begynnelsen av uka.. Er nervøs.. Veldi nervøs faktisk.. Men det er vel lov... Ha en fin lørdags kveld jenter!! Kose dere masse med babisen i magen!!:)
SoSpennt Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2009 Hehe... Jeg måtte jo bare inn igjen å finne dette innlegget.. jeg ER altså GRAVID!!!! Komisk... Visste jo ikke helt hva jeg skulle tro der jeg satt, helt fortvila... jaja, fikk det ikke bekreftet før 29 desember da.. Testet 2'dre juledag og, 9 dager over, den var negativ, så jeg hadde meg en fest da også.. men tok det heldigvis med måte, just in case tenkte jeg.. og takk for det. Jeg gikk til legen, for å få bekrefta UVI egentlig, og spurte om de ikke kunne ta en graviditets test på den også.. Hun begynte å prate om UVI, så tenkte jeg "ok, da var ikke den positiv", men så sa hu "men siden du er gravid, så må vi se hvilken pencilin du må få, for testen var positiv". Fikk litt shokk ja, men følte egentlig PÅ TIDE!! hehe.. Er nå 7+5.. Utrolig, men sant. Og veldig koselig da:)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Hei:) testet neg i sjette uke og positivt da jeg var 7+0. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå