Gå til innhold

Hvordan er det med barnehageplass damer?


Guri Malla har to små

Anbefalte innlegg

For oss som bor i Oslo så er det fint om noen forklarer oss hva barnehage er :) Vi har hørt om det, men ikke sett det!

 

Jeg har heldigvis funnet er koselig dagmamma som bor rundt hjørnet for oss. Hun skal ha en til på min sin alder, i tillegg til sin datter på 2 år. Kjenner jeg har ro i hjertet og er heldigvis komfortabel i forhold til det. Håper egentlig at vi ikke får barnehage nå før august 2009, så vi slipper å flytte han så mye. Ikke bare bare å si nei til barnehageplass heller :(

 

Han begynner der i midten av februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor på Romerike vi da og har betalt for en bhg plass siden august som ikke skal brukes før i januar :/ Sure penger, men kan ikke risikere å stå utyen plass heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bestemme hvordan jeg skulle jobbe, før jeg visste om jeg fikk bhg plass eller ikke. Så jeg bestemte meg i stedet for å jobbe 50% og utsette bhg plass til høsten. Så jeg skal jobbe nattevakter og så holde meg våken etterpå... :o/ Men på den måten kan jeg vente med barnehage til høsten... Er delvis lovet plass i eldstes barnehage... Det er ikke søskenprioritering, men det er det allikevel... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Luca begynte i barnehage i august, som yngstemann. Han storkoser seg der, men det gjør heller ikke noe om han ikke drar dit en dag. Det har aldri vært grining eller sutring, og det er herlig.

Jeg begynte å jobbe i oktober, men begynte på skolen dagen etter at han begynte i barnehagen. Så vi koser oss, om enn litt for lite sammen, men sånn blir det, skal vi ha sukker på maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen er det visst også vanskelig å få plass for de som er så små, men vi var heldige og fikk plass i en familiebarnehage 5 minutter unna der vi bor! Har betalt for plassen hele høsten, men begynner å bruke den først i januar. Virker veldig fint der, bare 8 barn, alle under 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er muntlig blitt (nesten helt sikkert) lovet plass til poden i februar i en bhg, men ikke førsteønske, så jeg flytter han nok over til høsten i den bhg jeg ønsker (da slutter det såpass mange at jeg har hørt fra lederen at det blir plass). Det blir 100 % plass på poden og 80 % stilling på meg og 60 % SFO på førsteklassingen vår. Håper vi kan ha minst mulig stress i hverdagen og kose oss for det meste, Det er iallefall slik jeg ønsker det...men...men går etter opplæringen rett i 3 delt turnus med nattevakter (har fått nattevakt på podens bursdag) :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...