Gå til innhold

Hjelp meg...

***Lille lykke***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kordan i alle dager skal eg klare å få ungen min til å sove uten sele? Helt siden hun lærte seg å snu seg når hun var 3 mnd (10 mnd. i dag) har hun måttet sove i sele. "Stroppet" fast... Jeg liiker det ikke! Men har prøvd utallige ganger å la henne sove uten sele, og då bare reiser hun seg i sengen og hyyyler til vi henter henne. Er nesten som om hun bare vil sove MED sele no. Huff... Noen som har det på samme måte? Noen gode råd dere har til å avvenne henne dette tullet??

Blir helt gaaal.... Hjeeeeelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Har aldri brukt sele. Er det det med at barnet ikke skal sove på magen du er redd for? Jeg tenkte som så at om barnet snur seg selv, så kan jeg jo på en måte ikke forhindre barnet i å gjøre det... Har aldri tenkt tanken å bruke sele...

Kanskje sette på selen igjen? Kanskje barnet synes det er kjent og trygt og godt, og savner det av den grunn? Barn er jo veldig vanemennesker... Så finner du på en unnskyldning for å ikke bruke selen så fort du kan. Nå blir det jo kanskje litt reising i julen osv, som du kan utnytte til å endre vaner :-)

Skrevet

Nie hun må gjerne sove på magen om hun vil det, men problemet er bare det at i det sekundet hun har kommet seg rundt på magen, er det rett opp på knærne og så reise seg opp å stå. Legger seg ikke ned igjen. Så prøver vi å gå inn å selv legge henne ned. I det vi snur oss og går mot døre er hun søren meg oppe igjen. Hun VIL IKKE sove. Er kjempetrøtt med skal bare stå og hyle. Og det går jo ikke an natten gjennom...

Noen som har hatt samme problemet? Barn som ikke vli ligge i sengen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...