Gjest Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hva spiser dere på julaften, og er dere i kirka først? Vi er i kirka, og drar hjem og koooooser oss med lutefisk
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Vi spiser grøt på formiddagen, er ikke i kirka. Får både pinnekjøtt og ribbe samt medisterkaker og pølser til middag hos mine foreldre. I år skal vi feire med svigers, da blir det ribbe til middag, ellers tror (og håper) jeg det blir noe lignende som jeg er vant til.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 jeg er vant til lutefisk, smær og lefse, med tomtenøl til...... men i år ser det ut for at det blir pinnekjøtt:(( Men får lutfisken på lille juleaften, så jeg berger nok....
blond Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Programmet for julaften er en rolig start på dagen, frokost, ut en liten tur med besteforeldre (barna), spise risengrynsgrøt, åpne pakker, spise middag, leke, barne-tv, legging, rolig kveld. Er ikke i kirken.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Vi var i kirken i fjor. Planlegger det hvert år, men tida blir som regel for knapp. Vi er vel ikke så gode å planlegge.. Spiser som regel litt grøt på formidagen. Pleier å besøke noen vi ikke skal feire jul med det året. Gammel tante eller bestemor. Om kvelden spiser vi julematen og dessert (pinnekjøtt og riskrem) så pakker vi opp gavene. Så er det små kake spising resten av kvelden, mens barna leker med gavene.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg skal jobbe frem til 14 på juleaften. Dem som er igjen hjemme, sover vell kanskje litt lengre enn normalt (alt kommer ann på når sønnen våkner), så spiser dem en god frokost, ser litt tv og er været greit så tusle dem ut tenker jeg. Blir ikke overrasket om mine foreldre tar med seg barnebarnet på ake tur eller noe - for å få tiden til å gå. Vi går ikke i kirka. Middagen spises ved 17-18 tiden, når den er spist opp og ryddet opp etter så begynner vi med pakke åpning. Skal ikke se bort ifra at sønnen har fått åpnet noen få i løpet av dagen. ) Men flesteparten åpnes etter middagen, om nissen kommer er enda ikke bestemt. Men sønnen snakker mye om nissen, så da stikkern vell innom tenker jeg.. I år blir det Ribbe med masse godt tilbehør til middag. I fjor feiret vi med svigers så da ble det lutefisk. Har også spist pinnekjøtt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Her starter dagen med tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen, deretter er det disney tegnefilmene, først på norsk og på svensk mens vi gjør oss klare Middag (ribbe, julepølser og medisterkaker, iskake med kransekake til dessert) er ca kl 17, hører på at julen ringes inn ved bordet som regel Så kommer nissen når vi er ferdige med maten og pakkene åpnes! Kjenner at jeg gleder meg veldig i år også hehe... Vi pleier aldri gå i kirken på julaften, hender mamma og pappa er med broren min og familien hans noen ganger.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Vi går ikke i kirka, vi går i fjøset he he =) Spiser også grøt på formiddagen. Vi pleier å ha kalkun på kvelden, men det har hendt når vi er hos min familie at de har kommet på noe så lite kjekt som at de vil ha pinnekjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå