Gå til innhold

Sover barna hele natten?


-carina-

Anbefalte innlegg

Helene har vært veldig urolig om natten helt siden hun ble født, litt slitsomt. Husker og at eldste var litt urolig, men da jeg sluttet å nattamme var det som regel bare 2-3 ganger han trengte å få smokken. Helene våkner vanligvis 4-6 ganger i løpet av sin natt, men enkelte netter kan det være så ille som 20... :o/

 

Men har merket at hun sover dårlig på natten om hun ikke får sove på dagen. I dag ble det bare en lur, siden det kræsjet med Lucia-feiring i bhg til eldste... Og nå har hun vært mye urolig allerede.. :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre ikke :( Hun nattammes enda :/ er så sliten at jeg ikke orker gråt på natten...vet det er ris til egen bak å fortsette med puppen, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er oppe iallefall 2-3 ganger hver natt! Her skal lillegutt ha smokk eller legges ned igjen etter at han i halvsøvne har klart å kave seg opp, I natt våknet han og klarte å sovne av seg selv igjen så det var ganske revolusjonerende!! Våknet først opp halv seks og fikk da smokken og sov til halv sju!! Håper det er en trend som fortsetter! For to uker siden kunne han våkne mange, mange ganger så det kan jo tyde på at han begynner å endre seg litt - og så sliter han ikke lenger med tannutbruddet så da håper jeg det blir leeeenge til neste gang han får en tann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden her er urolig på natta og får gjerne pupp og kos. Alt for å redde ei natts søvn. Det blir bedre tider etterhvert, tror han sliter med nye tenner og da blir han ekstra urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 2-3 puppemåltid i løpet av natta enda. Jeg begynner å bli litt lei, men orker ikke ta kampen...

Om dagen sover hun to ganger på 30-90 min hver, men nå har jeg begynt så smått å prøve på en lang lur. I går gikk det bra: hun sov i 2 timer og 15 minutter i strekk, våknet uthvilt og fornøyd:) Men var passe trøtt til kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke akkurat det å sove hele natta vært noe som vi har vært bortskjemt med lenge. Vår lille har hele tiden våknet mye på nettene og slitt med å finne roen igjen på egen hånd. Vi nattammet fram til han var 9 1/2 mnd. Da sluttet vi helt, etter å ha trappet ned en stund og hatt tilbakefall etter sykdom ( !). I tillegg var det en sport å reise seg opp i senga på nettene en periode, noe som gjorde at vi fortsatt måtte inn til han og legge han ned og trøste en periode. Men så skjedde det noe! Det jeg aldri hadde trodd skulle skje skjedde ;) han sov hele natten, og det har han nå gjort flere netter. Men det er fortsatt innimellom netter hvor han våkner og trenger trøst for å sovne igjen. Men som oftest har dette vært èn til to ganger per natt. PS! Føler veldig med dere som sliter med å få den sammenhengende søvnen. Stå på! Og følg magefølelsen, det du føler er rett å gjøre er det beste for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sover sover fra kl 1830 til kl 06 dagen etter. Noen dager våkner han senere. deilig, men må si at 0600 er tidlig da...........vil gjerne ha tips for hvordan sove lengere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover stort sett fra 18.30 til 07.30 uavbrutt. Unner alle foreldre et slikt barn :)

 

Vi har brukt boken "babyguiden" som går mye på barn, rutiner og søvn. Han sov 23- 07 da han var tolv uker, og over tolv timer når han var 16 uker. Anbefaler alle som liker rutiner å kjøpe denne boken når neste baby kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks! Her er vi mye oppe om natta. Det har vært slitsomme kvelder fordi leggingen har vært vanskelig, pluss at han våkner løpet av natta etthundreogti ganger (føles det som)! Han har ligget på eget rom siden sommer, men i forgårs var jeg så drittlei (ja, rett og slett!) at jeg sint og trøtt og desperat bar sprinkelsenga inn på rommet vårt igjen, og i natt sov han både i egen seng og ved siden av meg, får pupp enda.

 

Han har vært plaget med forkjølelse og matlysten har vært dårlig, så han virker sulten på natta.

 

Tannutbrudd har han vært plaget med, og det har gjort han urolig også. Er så godt de kveldene han sover godt!

 

Det som er vanskelig er at han virker så våken da han står i senga på natta, og det er ikke alltid bare å legge han ned igjen.. han er sta og kan holde på å reise seg opp gang etter gang etter gang.

 

verst er det at det går ut over forholdet. Jeg har ikke overskudd til sex, det frister heller ikke for kan liksom ikke 'slå oss ut' heller fordi han sover så lett........

 

Nå ser jeg fram til lang juleferie, rutinene kommer til å skli ut, det vet jeg, men etter jul skal jeg samle mot og energi til å prøve å få snudd denne trenden!

 

 

Trøtt tobarnsmamma som dømmer om å sove lenge og godt !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jaja !:) Her sover gutten natten gjennom:)

 

Sover fra 19.00 - 19.30 til 07.30 - 08.00

 

Men våkner som regel når vi kommer å legger oss, noe som er ei mare. Siden vi venter på å få ekstra rom (pusses opp til lillegutt)

 

Sover kun ei gang på dagen, helt siden han var 7 mnd. Han ville ikke sove 2 ganger, prøvde MYE men nei. Så da sover han en 2 1/2 time når han har sin lur på dagen :) Vært snill når det gjelder å sove om natta helt siden han var 8 uker gammel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...