Gå til innhold

Hva gjør dere på dagtid med de små?


-carina-

Anbefalte innlegg

Hva finner dere på på dagtid med de små?

 

Da Helene var liten så syntes jeg det var deilig å bare være hjemme, var alltids nok av husarbeid, dessuten så har jo eldste korte dager i barnehagen da. Nå er eldste ca fem timer i barnehagen og det må vi fylle med noe. Først sover Helene 1,5 time, da får jeg dusjet, spist, litt husarbeid og litt PC. Så prøver jeg å finne på litt hver dag. Enkelte ganger har jeg lunsj med venninner enten her eller vi drar bort. Har og vært litt på lekeland, kjempefint at hun får krabbe litt. Eller så blir det bare til at vi går en liten tur bort til butikk-senteret. Ellers bruker jeg helst litt lang tid ved levering/henting av storebror, gjerne 15-20 minutter begge gangene, sånn at Helene kan få leke litt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innbiller meg at det blir kjedelig for babyen (!??) å bare være hjemme en dag.

 

Så det blir:

-trilletur her vi bor 1-2 ganger om dagen, kanskje via en lekeplass med litt husking.

-tur på butikken/handlesenter

-møter noen til lunsj (mindre og mindre morsomt jo større babyen blir ...)

-leke/synge/musikktime med babyer 6-10mnd en gang i uka. Kjempestas!

-treningssenter og babyen i barnepass der (ca en gang i uka, selv om planen er oftere)

-tar henne på åpent lekesenter så hun får krabbet rundt - også ca 1 gang i uka.

 

Det er vel det ... Skulle gjerne bare dullet rundt litt mer her hjemme, men hun synes ikke det er spesielt spennende dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig.

- Blitt litt handleturer med venninner, eller alene, men et par måneder iallefal har vignen vært så kjedelig at det begynner å bli litt stress.

- Ute på lekeplasser

- Hjemme, så jeg får gjort husarbeid ol, mens han får klatret og lekt. Leker litt sammen på gulvet også.

- Triller lange turer

- På besøk hos andre med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mnd var ganske travel med mye handling og besøk. Nå i det siste har det roet seg og vi har hatt mange fine dager hjemme.

Jeg synes det går mye tid med til stell (bleier osv) og mating. Ellers blir det mye lek på gulvet. Vi ser masse i bøker, synger (ofte med bevegelser) triller ball eller bygger klosser (jeg bygger-han river). Han er og flink til å aktivisere seg selv når jeg rydder osv. Jeg kan gi ham en tom brusflaske og han "triller " den rundt i hele huset.

 

Som oftest blir det en tur for dagen, men da gjerne når han sover. Minst en gang pr uke er det kafe eller hjemmetreff. Det er kjempekoselig!

 

Uansett... dagene går fort og jeg nyter tiden sammen med minstemann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...