MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Har en liten kattunge på 2,5 mnd her. Når vi kom hjem i dag i 16.30 tiden var han som vanlig, hoppa og spratt rundt omkring,midt oppi gardinene og hoppa fra bord til bord, kort sagt over alt i en forrykende fart. Nå har han ligget rolig på en stol og sovet et par timer, ikke unormalt det, men når vi tar i ham nå, så skriker han veldig, og freser til oss, dette har han aldri gjort før. Hna går helt vanlig, så ser ikke ut som han har vondt i føttene eller noe, men det er når vi løfter han, da skriker og freser han veldig, akkurat som han har vondt... Prøvde forsiktig å klemme litt på han på magen og på alle føttene får å se om han reagerte på noe, men da skrek han ikke.... Fant frem mat til han, da pleier han å være helt i hundre, når jeg står med boksen i hendene så pleier han å klatre oppover låret mitt fordi han ikke får maten raskt nok, nå bare stirret han på meg, og gadd ikke lukte på maten engang....det er lenge siden han har spist, så han må være sulten..... Noen som har peiling? Kan dette bare være noe som går over eller er det mest sannsynlig noe alvorlig....? Kan han bare ha magknip eller noe?? Kan katter ha det? Ikke så god greie på sånn jeg, så blir jo bekymra for han lille tassen da....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Kan hende han har dultet borti noe og slått seg. F eks kan han ha bommet på bordkanten og smelt siden nedi eller noe sånt. De er ganske robuste disse små, men hender alikevel at de slår seg litt. Se det an litt da vettu og blir han ikke noe bedre i løpet av formiddagen i morgen så kan du jo bare ringe en dyreklinikk å høre hva de tror. Det trenger ikke å være noe mer alvorlig enn det.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 Ok:-) Takk for svar, ble litt beroliget nå:-) Prøvde akkurat å gi han litt ost fra hånden min, og da spiste han alt sammen:-) Siden det skjedde så plutselig så er det stor sjans får at han har kræsja med ett eller annet, sånn aktivitet som han er i:-) Satser på at han er pigg igjen i morgen tidlig, ellers så får jeg ta en tlf å høre hva de sier:-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Det er sikkert bare resultat av litt voldsom lek. Har skjedd med mine flere ganger. Jeg har også tatt noen telefoner til vetrinæren og det de pleier å si der er at så lenge pusen spiser og drikker som normalt så er alt bra. Og da tells det ikke at han ikke ville spise en gang altså. Men våkner du i morgen og pusen ikke har rørt mat/vann og virker tufs så hadde jeg tatt en telefon og hvis han fortsetter å skrike/frese imorgen når dere tar/løfter på han. Lykke til:)
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2008 Tusen takk for svar! Kjempegodt å høre at dette ikke trenger å være noe alvorlig:-) Ja han spiser jo når jeg gir han maten, så han har tydeligvis matlyst, bare at han ikke orker å gå borttil skåla selv akkurat nå. Skal ordne med ny myk seng til han ved siden av matskålen hans her jeg, så kan han få ligge der å slappe av til i morgen, så håper jeg at han er i form igjen da:-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Høres bra ut:) Men bare ta å ring i morgen hvis du føler deg usikker, det er veldig hyggelige og flinke over telefonen også
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2008 Det er sant! :-) Skal ringe så fort vi er oppe i morgen hvis han fortsatt er like rolig:-)
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2008 Nå reiste han seg opp her, strekte skikkelig på hele kroppen, gikk først litt forsiktig, så begynte han å løpe, rett bort til matskåla:-) Jippi! Nå sitter han å spiser som bare det:-) Da krysser vi fingrene for at det er noe som holder på å gå over:-)
Sjokoladekaka Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Trur du skal ta det heilt med ro;) Eg hadde ei kanin ein gang, som blei lam i bakparten etter leik. Det var normalt sa dylegen, og ho ville komme seg fort. Dagen etter sprang ho som normalt. Det vart litt for mykje aktivitet i forhold til kva ho var vand til. Eg har katt, så det er ikkje ukjent at dei er litt rare ved smertepåverknad. Min hadde eit skikkeleg sår i poten her for nokre dagar sidan. gjekk ikkje på foten, og eg fekk ikkje lov å sjekke. Han blei skikkeleg sint. Dagen etter gjekk han vanleg igjen, og eg fekk lov å sjekke. Ha hadde eit lite sår, som sikkert var ømt dagen før. Det er når dei verkeleg kuttar ut mat og drikke du bør bli bekymra.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2008 Takk for svar:-) Er ikke så bekymra nå lenger, nå løp han akkurat ut i gangen der maten står, og nå sitter han å gafler i seg som han bruker:-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Der kan du se:) Alt er sikkert helt bra med den lille:) Men du kan jo bare ha det litt i bakhodet da og prøve å løfte litt på han de nærmeste dagene bare for å se om det virker som om han har vondt noe sted. Selv om alt sikkert er helt i orden. Som sagt, de er ganske så robuste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå