Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jeg skal på julebord i morgen. Hadde ikke tenkt å drikke, men uannsett få litt barnefri. Jeg har nå prøvd å pumpe i går og i dag. får ikke ut en skvett!!! Har jeg bare nok melk når poden vil ha?? Noen som har gode tips til meg?? Har ikke så veldig lyst å gi tillegg når jeg har melk til han..men frister litt nå....
Mrs. Bouquet Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Kanskje du ikke får til med pumpen helt og har bedre hell med å håndmelke? Har du ikke prøvd å håndmelke før kan du jo søke det opp på nettet og få tips til hvordan.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 "Værste" tidspunktet og pumpe på er på kveldene. Da produserer det minst melk. Jeg hadde mest melk med engang jeg sto opp og på dagtid i det heletatt. Når det ble rundt 18tiden så merket jeg at melke mengden ikke var den samme gitt.
Hanne.. Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Jeg pleier å legge en varm klut på puppen før jeg skal begynne, og så maserer jeg litt. Lærte det med maseringa på sykehuset, og leste det med varm klut på bruksanvisninga til pumpa.. Også står det også at det hjelper om du har et bilde av babyen eller ser på den mens du pumper.. Og så burde man først pumpe litt raskt 5-6 ganger, så holde pumpa inne i ca 3 sek, så begynne å pumpe vanlig.. Funker veldig bra på meg.. Gjør jeg ikke dette kommer det veldig lite ut, selv om jeg vet at det er noe der inne! Også greit å ikke stresse og ha nok tid til å slappe av mens man holder på..
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2008 Ja kanskje jeg må pumpe rett etter frokosten i morgen. Jeg har til nå prøvd å pumpe etter jeg har gitt mat ( på ettermiddagen) , så kanskje jeg fikk noe av den fete melken. men han sluker i seg alt. hehe Skal gå inn på ammehjelpen for å se om de har noen tips!
Flippa m Frida Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har også plagdes, men det hjelper meg VELDIG å la barnet starte melkestrømmingen, både ta barnet bort fra puppen og det å pumpe på motsatt bryst som barnet nettopp har spist fra. Men enig med andre her: stress tar drepen på pumpingen! Lykke til
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2008 har prøvd å pumpe rett etter mating, men jeg ventet kanskje for lenge... Stakkar lille hvis jeg tar puppen i fra han ;( Men jeg vet at stress påvirker pumpingen.
mamman til to gutter Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Har du prøvd å gi han flaske? Det er veldig mange babyer som aldri tar flaske, så hvis du aldri har prøvd før, så hadde hvertfall ikke jeg dratt fra babyen så lenge at han må mates før du kommer hjem igjen, sånn i tilfelle han ikke tar flaske. Og når det gjelder pumpingen, så er det som flere andre sier, lettest om morgenen, men det er mange som ikke klarer å pumpe uansett tid på døgnet og hvor lenge det er siden de har ammet sist. Hvis ikke babyen din har hatt mye problemer med magen, så tviler jeg på at det er noe problem å gi mme en gang i blant (hvis han drikker det, for det er det heller ikke alle babyer som gjør).
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2008 Har fått flaske en gang, det gikk supert. Hadde egentlig ikke tenkt å være borte så lenge. Men han spiser oftere på kvelden, så det er greit å ha noe i bakhånd for pappan hvis jeg ikke kommer meg hjem fort nok. Vil egentlig ikke gi mme når jeg har melk selv. Vet også at han kan avvise melken, så da får pappan problemer uannsett. hehe Skal prøve i morgen å pumpe, så får jeg se hva vi gjør. Kanskje det blir en kort tur på meg... skal uannsett ikke så veldig langt ( 15 min kjøring)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå