Gå til innhold

Strikke damer.... Hvordan tar man opp\plukker opp masker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og strikker voksejakka til nøstebarn, men skal begynne på hetta.. Aner ikke hvordan jeg skal plukke opp masker...

Kanskje du er her MtG::::::

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger tråden på innsiden av arbeidet og stikker pinnen inn i arbeidet der du vil ha den nye masken og trekker tråden gjennom. Det kan være enklere å bruke en heklenål til å trekke tråden gjennom med om du er ny på dette.

Skrevet

Jeg er her vettu:)

Jeg tok bare pinnen og stakk fram og tilbake i maskene rundt halsåpningen sånn at jeg fikk masker på pinnen. hehe, ikke lett å forklare, men kanskje du skjønner?

Bare henter masker fra kantmaskene liksom. Vet ikke om det er sånn det skal gjøres, men jeg pleier å gjøre det sånn og det blir bra:)

Har du kommet så langt allerede?

Skrevet

Har ikke heklenål;( Skal prøve som du sier jeg:) Er ikke vanskelig i alle fall da:)

Takk takk:)

Skrevet

Jepp har det.. hehe.. begynte på noen tova tøfler i går for jeg gikk tom for garn.. Da var jeg passe irritert...

De andre tøffla jeg prøvde blei ikke noe særlig.. haha..

Åssen går det med tøfla du lager da?

Skrevet

De bittesmå tøflene ble kjempefine, men jeg var på barselvisitt for et par dager siden og tittet på føttene til den bittelille store babyen. De var smååååå!!! Syntes de tøflene var små jeg, men de er nok for store til en nyfødt. er jo ikke akkurat så nøye om de er litt store da.

Har nå akkurat blitt ferdig med tøffel nummer 1 til stefaren min og skal begynne på nummer to.

Hva var det som ble feil med tøflene dine da?

Skrevet

De tova ikke nok og blei kjempestore haha.. ser ut som noe som passer på en hest..

Er bedre at tøfla er litt store for de vokser jo så fort i føttene.. hehe

Skrevet

Hehe:)

Men du kan ikke prøve å tove dem en gang til da? på 60 grader sammen med noen håndkler?

Hmmmmm... Rart at det ikke ble bra da.

Skrevet

Gjorde det, men funker ikke.. Siste utvei er 90 grader med håndklær haha

Skrevet

Huff da:) Hva slags garn var det a? Er det bleket? Har hørt ett eller annet om at garn som er bleket hvitt(altså ikke er bare naturhvitt) tover dårlig.

Sikker på at du ikke har brukt superwash-garn:P

Skrevet

neida er fatisk garn som egner seg bra til toving.. hehe var det jeg strikka mine egne tøfler av... Har også hørt at bleika garn ikke tover ja....

Fikk i alla fall til å plukke opp masker... STOLT.. haha

Skrevet

Flinke deg:) Blir jakka fin eller? Jeg vil strikke mer barnetøy. er så kjipt med sånn pliktstrikking, men jeg må jo bli ferdig med de tøflene som skal være gave.

Jeg skreiv forresten til deg i den andre strikketråden. Ang. antiskli. Finne link...

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139246779

*tøffelmysteriet fortsetter*

Skrevet

Jakka blir fin den:) Strikker for harde livet.. haha.. Har kjøpt lilla knapper med en liten jente på.. Søte assa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...