Gå til innhold

De som skriver sin historie om ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som gjerne har hatt en grusom opplevelse glemmer ofte en vesentlig ting, å fortelle om det er haste/akutt ks eller planlagt ks. Tror det er en vesentlig forskjell på disse to inngrepene.

Gjerne del din historie.

Hilsen ei som ønsker og får ks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrevet akkurat om dette inne på ks debatten, smerter ved hasteks vs planlagt.

Jeg hadde ikke en grusom opplevelse av det, men hadde vanvittig vondt etterpå, og jeg lurer også på erfaringer i forhold til dette.

Skriver det ikke ned igjen en gang til her, men du kan lese om mitt ks på ksdebatten. heter hasteks vs planlagt ks......

Skrevet

Jeg hadde et akutt keisersnitt, men det var forholdet rundt keisersnittet som var forjævlig ikke selve keisersnittet- Jeg har hatt veldig lite smerter etter opprasjonen. og selve ingrepet gikk veldig bra. Eneste som var vondt var ca 7 mnd etterpå når nervene rundt såret grodde sammen igjen. Så jeg hadde en positiv keisersnitt opplevelse, kunne jeg tatt vekk alt det andre hadde det vært en fin fødsel.

Skrevet

Jeg har hatt et akutt ks og et planlagt, tror nok vanligvis at det er en mye bedre opplevelse når det er planlagt. Jeg var litt uheldig selv da, spinal bedøvelsen virket ikke ordentlig, og det gjorde forferdelig vondt. Etter flere forsøk på å skjære, falt blodtrykket voldsomt, så de måtte legge meg i narkose. Veldig fæl opplevelse, men heldigvis ganske uvanlig.

Skrevet

Det er forskjell. Hatt begge, men jeg fikk større komplikasjoner og smerter etter et planlagt. Psykisk sett var det hastesnittet jævlig.

Skrevet

Hadde hastesnitt og husker ingenting. Men i ettertid har jeg hørt at jeg var heldig fordi jeg hadde lite smerter og arret var nesten usynlig etter noen måneder. Kjenner folk med planlagt snitt som har stygge arr. Så det varierer nok litt uansett.

Skrevet

De kalte det hastesnitt, men det var vel egentlig ikke noe hast. Skulle bare på en ultralyd på ahus, men det endte i keisersnitt noen timer etterpå for de oppdaget at babyen ikke hadde det så bra inni magen. ( Dette var 5 dager før termin)

De tok seg god nok tid under inngrepet. Hadde ikke noen rier i forkant eller noe.

Jeg hadde en ganske positiv opplevelse med det. Det vondeste jeg hadde var dagen etter når jeg for første gang etter ks reiste meg opp. Fikk ikke puste for det var så vondt. Men det ble jo bedre og bedre for hver gang jeg reiste meg opp og rørte på meg.

Ellers så husker jeg at det var vondt og rive av plasteret rundt såret.

( sier litt om hvor lite vondt jeg egentlig hadde:P)

Jeg klarte også å overanstrenge meg etter ks så fikk veldig vondt rundt såret sånn 3 uker etter. Men det var jo min egen feil. Bærte tungt ofte, vaska bil osv. Ikke å anbefale så kort tid etter:P

Arret er kjempepent. Dem sydde liksom på innsiden så har bare en pen strek som blir blekere og blekere:) Tror ikke den kommer til å syntes i det hele tatt etterhvert. Det er tre måneder siden nå og har ikke noe plager med såret i det hele tatt. Bittelitt ømt bare.

Men alt i alt, var det er ganske positiv opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...