Gå til innhold

Noen som ikke ventet etter MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sa han anbefalte å vente i 3-6mnd nå før vi prøvde igjen....MA i uke 12 med utskrapning. Hadde i tillegg en SA for 4mnd siden....men vi har slett ikke lyst å vente så lenge....litt kommer vi nok til å vente pga det psykiske og at kroppen har vært gjennom mye på kort tid, men 6mnd er jo lenge da:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente tre måneder, men inne på "Mistet - gravid på ny" så er det flere som hevder at det er en gammeldags tankegang. At de har fått beskjed om at de kan prøve på nytt fra første mens.

Skrevet

Jeg ventet ikke med prøvingen. Fikk forskjellig beskjed fra 3 ulike leger. (start med en gang, vent 1mens, vent 3 mens) Det var en her inne som fortalte meg at grunnen til at det ble anbefalt å vente hvertfall 1 mens er fordi slimhinnene skal få tid til å komme seg, (eller noe liknende.)

Det er viktig å være klar for det igjen psykisk. Er jeg ærlig med meg selv så startet jeg egentlig prøvingen igjen altfor tidlig - jeg følte at det eneste som ville hjelpe var å bli gravid igjen. Det ble en obsession for meg og det er jo ikke sunt. Etter 2mnd med febrilsk prøving så la jeg det hele litt på hylla og fikk litt avstand fra det hele. Jammen gitt så satt ikke spiren på 3pp. Er 8 uker på vei imorgen og håper at det går bra denne gangen. Skulle det skje meg igjen så vil jeg neste gang vente en 2-3mnd før jeg starter med prøvingen igjen da det er en sorgprosess man må igjennom før man er klar igjen.

Ønsker deg lykke til videre...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente til etter første mens. Men klarte ikke vente.. Ble gravid på nytt etter 3 mnd. Denne gangen gikk alt fint, er nå 34 uker på vei :o)

Lykke til!

Skrevet

Så godt å høre det gikk så bra med dere da:) Tror vi uansett venter en mens...kanskje 2 eller 3 men ikke lyst å vente lengre enn det! Vil ha 2009 barn:)

Skrevet

Jeg forstår at du er utålmodig, Lillypia. Jeg savner intenst følelsen av å være gravid, med de framtidsdrømmene det innebar. Men jeg er fortsatt skeptisk til å prøve igjen, men tenker i mitt stille sinn at hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det (mannen min vil) - så skal jeg i hvert fall sørge for å gi svangerskapet de best mulig kår. Dvs la livmora få hvile litt, la hodet få sortere tanker og hjertet bearbeide sorgen - og så følge de rådene som gis til de som ønsker å bli gravide. Dvs alt fra folat, omega 3 osv. Selv om jeg ikke bebreider meg selv for at jeg mistet denne gangen, så vil jeg bare vite at jeg gjør så mye som mulig riktig hvis jeg prøver igjen...

Detee r mine tanker og mine følelser - jeg har veldig respekt for at andre føler det anderledes! :-)

Skrevet

Ene gynekologen sa at vi skulle vente en syklus før vi prøvde igjen, men den gynekologen jeg gikk til kontroll med etterpå sa at det ikke var noe som talte imot å bli gravid igjen. Nå hadde ikke jeg utskraping og blødde ut som om det var en vanlig mens i etterkant. Kanskje det er litt annet når en har hatt utskraping. Men det er i allefall ikke nødvendig å vente mer enn en syklus, og er dere klar for det selv så er det bare å prøve. Jeg tenker egentlig sånn at dersom kroppen selv lager eggløsning så er den klar for å bli gravid også.

6 mnd er utrolig lenge! Jeg har lyst til å bli gravid igjen med en gang jeg, for jeg var så innstilt på å være gravid og få barn.

Lykke til med ny prøving og ny graviditet etter hvert!

Skrevet

Hei!

Hadde litt same historia med SA før MA. Hadde rett nok ikkje utskraping, men naturleg abortering i veke tolv. Eg fekk råd om å vente 1 mens. Hadde 2 mens før eg vart gravid att, og denne gangen ser det bra ut, snart 18 veker. Synes 3 - 6 mnd høyres veldig lenge ut,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...