Gå til innhold

Mye for et vognteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi hadde et superfint, hjemmeheklet vognteppe til sin baby, og jeg hadde så lyst på likt, så hun tilbød å lage et til meg. Men hun vil ha 450 kr for det. Syns det er litt dyrt, men gidder ikke å spørre noen andre om å lage hvis det er dette prisene ligger på. Det er forresten laget av 12 garnnøster (har vel noe å si). Hva ville du gitt for et vognteppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrehjelpes, det tar jo timesvis å lage (uker!). Skambillig.

Skrevet

Hehe, der ser du hvor mye peiling jeg har :) Takk for svar. Tar gjerne i mot flere innspill.

HI

Skrevet

Ikke bare tar det MYE tid å lage et sånt, garnet koster også ja, som du nevner! Ikke dyrt iallefall!

Skrevet

Hvis man er heldig kan man få folk til lå jobbe "svart" for hundre kroner timen, og jeg kan si deg, det tar MER enn 4,5 timer å lage teppet, så kommer garnkostnaden i tillegg...

Skrevet

Men skjønner jo hva du mener, du kan jo få noe mye rimeligere på H&M o.l.

Vil du ha noe unikt, skikkelig håndtverk må du gi litt mer. Jeg liker å supplere "H&M kolleksjonen" med noe spesielt/unikt innimellom, som feks et hjemmelagd, heklet teppe.

Skrevet

Håper for din venninnes skyld at hun bruker et billig garn, for med 35 kr nøstet, har hun bare 30 kr for arbeidet. Men det er vel sjelden noen tar timebetalt for strikking eller hekling. Hvis hun hekler svært fort og klarer et nøste på to timer, er det likevel 24 timers arbeid, og dermed 1, 25 kr timen. Ikke akkurat tarifflønn mao.

Billig teppe. Enkelte betaler til og med langt mer for ferdigkjøpte, maskinproduserte vogntepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...