karina&gullet Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 jeg lurer på hvor gamle dere var da dere begynte?? lang erfaring?? trives dere?? vurderer nemlig å søke på en styrerjobb, men er så usikker... jobber nå som ped.leder...
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Jeg var 27 når jeg begynte. Litt skremmende i starten, siden jeg trivdes svært godt som Ped.leder! Men etter 5 år som PL så var det greit å prøve seg, og det gikk strålende etterhvert som jeg gikk meg inn i jobben. Var egentlig mest skeptisk til hvordan kontakten med ungene ble da, men fant en flott løsning på det også gitt;) syns du skal søke uansett, du behøver jo ikke takke ja dersom du skulle bli tilbudt jobben;-)lykke til!
karina&gullet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 tusen takk for svar! er selv 25 år, og har bare jobbet som ped.leder i 1 år... men har liksom hatt i bakhodet hele tiden at det er styrer jeg vil bli! Men er litt redd for at jeg er for ung... fikk du bra med opplæring?? og nå som det har dukket opp en utlysning av en styrerstilling i en bhg som jeg kan gå til, fikk jeg vedig lyst til å søke!! noen gode råd???
Anna Nym :o) Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Har vert ped.leder i ti år, og begynte som styrer i høst. Var på vei vekk fra barnehagen da jeg fikk dette tilbudet. Mye nytt å lære, men syns det er veldig artig. Men ett stort ansvar og mye å tenke på. Dette er i en privat barnehage. Der har vi nok mange oppgaver som en kommunal styrer ikke har. Har fleksibel arbeistid og det er greit når en har to små!! Lykke til! Du kan vel evt søke permisjon fra stillingen du har nå??
karina&gullet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2008 takker for gode svar!! jeg vet ikke hvorfor, men føler en styrer har så vanvittig mye å gjøre, eller er det ok?? har en liten tulle på 1 år, som begynner i bhg snart.. og vil liksom har litt overskudd når jeg kommer hjem til henne... hvordan er det i forskjell fra å være ped.leder?? og får man bra med opplæring?? den jeg tenker å søke på er en kommunal bhg...
Anna Nym :o) Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Har mye å gjøre til tider. Spørs også hvor stor barnehagen er. Om det er full styrerstilling eller delvis på avd. Her er det full styrerstilling, men må steppe inn som vikar innimellom. Minuset er at jobben m gjøres uansett. Er jeg syk så må jeg som oftest en tur innom jobben å ordne noe, eller er barna syke så jobber jeg litt (ikke full dag) om kvelden når samboeren er hjemme. Syns selv at nå når jeg har flere barn i bhgalder er det greit å sitte på kontor om dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå