Gå til innhold

Flere med bilyd i hjerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk beskjed om at jeg hadde bilyd i hjertet. Han sa at det var ganske normalt å få ved graviditet, men jeg har ikke hørt om det før. Ble henvist til spesialist for sikkerthets skyld. Flere som har fått påvist bilyd i hjertet?

Kan visst komme av at venene utvider seg og hjertet på pumpe mer blod per minutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk påvist bilyd i forrige svangerskap. Det var noe de kalte systolisk bilyd.. Legen min sa at det ikke er så uvanlig. Jeg ble også henvist til spesialist, og fikk tatt ultralyd på hjertet. Var kjempenervøs på forhånd, men de fant ingenting galt heldigvis. Legen som undersøkte meg der sa at det var veldig sjelden at de fant noe galt. Han sa også at det vanligvis kommer av at man får større mengde blod i løpet av svangerskapet, og da blir det trangere og mer press på årene inn og ut fra hjertet. Så du kan nok sannsynligvis ta det helt med ro:)

Skrevet

kansje dumt spørsmål , men hvorfor lyttet de på deg ?? dette er mitt 4 svangerskap og har aldirg blitt lyttetpå under noen av svangerskapene.

bare lurte :)

Skrevet

Jeg er født med bilyd. Er nå 33 år, og er gravid i uke 11+6. Snakket med jordmora om dette. Hun sier at det ikke har noe å si ifbm svangerskapet/fødselen.

Har heller aldri hatt noen problemer med dette selv. Gikk til jevnlig kontroll hos hjertespesialist til jeg var 16.

Skrevet

Jeg trodde det var vanlig å bli lyttet på? Legen gjorde det sist jeg var gravid også, men da fant han ikke noen bilyd.

Skrevet

Jeg ble lyttet på i forige svangerskap også. Trodde det var vanlig jeg. Da fant han ikke noen bilyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...