WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Andresnupp skal til pers nå, er 6 mnd og en uke gammel, spiser tre måltider med fast føde på dagtid, og nå er det nok syns vi. Så...får vi se om det går like greit som det gjorde med førstesnupp for 2 år siden ;o)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. desember 2008 Hun er nok litt mer bråsint enn storesøster er/var, for første runde med "jeg vil ha mat...kommer det ikke noe??" er nå unnagjort. Går jo fint, men mannen min syns det er skikkelig fælt...han er jo så soft ;o) Litt protester blir det jo, men hun brukte kortere tid på første surverunde enn storesøs. 45 min tok det fra hun begynte å surve, via ganske illsint fordi hun bare fikk vann, masse kos, og til hun til slutt sovna på armen min. Sånn..! Klar for neste runde en eller annen gang rundt kl 4 vil jeg tippe.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 vi driver med det samme.. snuppa er 7 mnd.... med storebror tok det 1 time første natta, 15 min andre natta.... men snuppa synes jeg skriker mer i søvne... vpkner på natta, men er ikke melk ho vil ha.. drikker vann som bare det.. pupp vil ho ikke ha lenger... kanskje litt i 5 tida om mårrran.. gkør det for at ho skal sove litt lenger.. ;o) lykke til...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 Var sånn her og, rundt en time hver gang eldste våknet første natta, og bare et kvarter eller noe sånt andre natta. Så våknet hun ikke for mat lenger. Blir spennende å se hvordan dette går. Lykke til til dere også!
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Slenger meg på ! er igang her også ! 7,5 mnd da jeg har vært for sliten til nå, men i natt sov hun 21.20 - 0530 så nå skal det jobbes...hun viste at hun kan.... har hatt veldig urolige netter siste mnd... Lykke til !
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2008 Jeg begynte å lure på når jeg skal si at det er morgen, men har tenkt at det ikke er før 06. Hun har sovet flere netter uten mat, men som regel våkner hun mellom halv 3 og halv 5 (oftest 4) og skal ha en flaske. Å si at det ikke er servering før kl 06 tror jeg da er passe, ellers er det jo ikke noen særlig forandring egentlig. Men får se an. Hun legger seg 19, så det blir jo veldig mange timer uten mat. Men hun får jo vann om hun vil, og masse kos og trøst, så om et par netter regner jeg med det er gjort )
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 snuppa her våkner stort sett i 5 tida... da legger jeg ho i senga mi, ellers blir det bare gråt.. og så tidlig på mårran er det lett at storebror våkner av det...
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 her starter morgenen kl 6 før det er "kjøkkenet" stengt ... det er akseptabelt selv om tidlig...det er "målet iallefall..hehe
Marsipan❤grisen Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Er det sånn at de må ha flere måltider med fast føde i løpet av dagen når man skal nattavvenne dem? Har sett flere skriver det her inne. Jenta mi får mm gjennom hele dagen og 1 porsjon grøt + fruktmos til kvelden, og helsesøster sier at hun kan nattavvennes nå. Jeg spurte om den porsjonen med grøt skulle holde hele natten, og hun sa ja. Hva mener dere? Vi skal nemlig prøve nattavvenning i dag her også, og første runde med oppvåkning og innsovning uten mat er unnagjort her. Nå skal det sies at jenta mi er veldig stor og trenger ikke den maten på natten i det hele tatt. Hva sier dere andre?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har sagt minst ett fullt måltid, men mange sier så mye som tre. Du må nok bare se an ditt barn, de er jo forskjellige alle mann ) mitt beste tips er uansett å ha bestemt seg! Hvor gammel er hun? De skal uansett være minst 6 mnd (eller deromkring). Man avvenner ikke et barn på 4 mnd.
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 holder vel med ett måltid for å nattavvenne..men ofte vi foreldre kanskje drøyer det litt vel lenge ...må jo ha litt overksudd og da er det kjekt å være "sikker" på at ungen ikke trenger nattmaten...Når du har nattavvent kan det være ungen ønsker mer mat om dagen også, tilby ev til grøt eller brød på morgenen etter ei natt uten mat... Du sier foresten ikke hvor gammel hun er men men grøt og mos høres det jo ut som om hun absolutt er stor nok :-) Dette går sikkert fint ! Lykke til !
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 liten kommentar... har et eldre barn også, da ble vi fulgt opp veeldig av hs vedr nattavveninng..hele barselgruppa fra ca 3 mnd, målet var at alle skulle være nattavent til 4 mnd..funka det også for ti år siden..har blitt folk av alle ungene :-) Gjør det som føles rett for deg og spør hs dersom du ev er i tvil !
Marsipan❤grisen Skrevet 12. desember 2008 #13 Skrevet 12. desember 2008 Hun er 7 mnd om en uke. Jeg har inntrykk av at hun våkner mest på natten for kosen sin skyld og ikke at hun er kjempe sulten, for hun kan ligge ved puppen lenge og bare suge litt innimellom. Da satser jeg på at hun ikke sulter i hjel, hehe Tusen takk for svar fra dere. Det er godt med litt "støtte" i ryggen når man skal gjennom dette. Syntes jo synd på de små som ligger å skriker etter maten Men er nok mye vanen med å våkne opp mer enn sulten her noen ganger tror jeg. Lykke til i natt alle dere andre som også nattavvenner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå