Gå til innhold

Jeg har visst skuffa svigerforeldrene mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke mange ukene siden jeg foedte, og merker godt at jeg har dager hvor jeg er ekstra sliten pga. mangel pà soevn. Jeg har 2 barn.

Saken er at svigers forventer (?) at vi skal komme dit hver helg, og helst ligge over hele helga. Men, jeg synes det er godt aa vaere hjemme en og annen helg, slappe av sammen med barn og mann. Mannen min jobber sene dager, og da er liksom helgene hellig for meg, da kan vi slappe av sammen og gjoere det vi vil....

Saa naa da, hadde vi avtalt aa komme i kveld og vaere der hele helga. Jeg er veldig sliten i dag, sov lite og usammenhengende i natt, pluss at jeg har gaatt land og strand, hit og dit, da det var forskjellige ting som maatte gjoeres.

Vi ringte dem her tidligere og sa at vi kommer i morgen isteden, paa formiddagen, nettopp fordi vi oensker aa slappe av i kveld etter en lang dag... Og svigermor legger paa roeret!!

Hun ble fornermet tror jeg...

Skoenner hun ble skuffa, men er det egentlig saa vanlig aa besoeke og ligge over hos svigers/foreldre hver helg??? De ser jo barnebarna midt i uka, minst en dag, pluss helgene...

Huff... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en pinlig oppførsel av din svigermor, kjempe flaut! Sikkert et kjedelig svar, men om det er tilfellet at hun demonstrerte (og linjen ikke bare ble brutt) så er det faktisk det beste å heve seg over det og ikke henge seg oppi om du skuffer henne, noen er urimelige, og da er det fint lite man kan gjøre annet enn å la de styre på, så får du prøve å drite i det så godt du kan.

Skrevet

Må bare si en ting til deg jeg HI: All ære til deg som orker svigerforeldre HVER helg.. hehe

Skrevet

Her må dere nok skylde dere litt selv også som har "skjemt de bort" med besøk.... Hadde ALDRI orka, her er helgene virkelig hellige! (uten svigers)

Skrevet

Nei, helgene er den tiden man skal pleie familielivet og dere har blitt en liten kjernefamilie. Hun ble nok fornærmet, men det har hun INGEN grunn til å bli!

Siden hun slengte på røret, så ønsket hun nok at du skulle ringe på igjen så hun fikk syte over hvor "slem" du var som ikke ville komme og hun ønsker sikkert at du skal legge opp til diskusjon når dere kommer. I stedet bør du, når dere har fått av dere klærne og satt dere ned, si at det var utrolig deilig å være bare dere sammen så dere fikk pleie litt familieliv. Si at ukene går så fort og at helgene er den tiden dere har til å gjøre dagtid-ting sammen med barna. Besteforeldre skal ikke kunne være med på alt heller, noe må være deres kjernefamilietid. :-)

Og overnatte borte nesten hver helg? Nei, det hadde blitt alt for slitsomt...

Skrevet

Takk for alle svar!

mannen min ringte henne opp igjen, og da sa hun bare at hun la paa roeret fordi hun trodde de var ferdige med aa snakke... vel... Det tror ikke jeg noe paa da...

Men saa ringte hun igjen naa i sted, og beklaget oppfoerselen sin. De hadde pratet om barndaap i telefonen ogsaa, der hun oensket vi skulle se paa noe i en butikk som vi trengte for barndaapen. Skal spare dere for alle detaljer, men det har seg slik at vi har allerede bestemt oss for hvordan vi oensker at ting skal vaere i barndaapen, men hun har mast og mast om ting vi kunne gjoere annerledes..

men naa har hun i hvertfall sagt unnskyld, saa da er jo den saken grei. Hadde det ikke vaert for det, hadde jeg ikke giddet dratt i maarra...

Vi har kanskje skjemt dem bort med besoek ja, men mannen min og hans familie er veldig knyttet til hverandre ( eller de er knyttet til han og til barna og meg) og jeg faar daarlig samvittighet om vi ikke drar dit ofte, for jeg vet de savner barnebarna...

Men det er vel kanskje ikke saa vanlig i andre familier aa omgaas hver helg...

Hi

Skrevet

Bra hun sa unskyld, men jeg hadde ikke orket å dra på overnattingsbesøk hver helg. Da får dere jo aldri tid til hverandre og vennene deres. De bor jo tydeligvis ikke så langt unna ettersom dere treffes i uka også, så jeg hadde hvertfall kuttet ut overnattingen og heller hatt det som et unntak av og til. Så kan dere, eller de, komme en tur enten lørdag eller søndag uten at det trenger å være et besøk som varer hele dagen. Jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har det, her kommer besteforeldrene innom når de ønsker og blir da gjerne 1/2-1time (de kommer stort sett 1 gang i uka +/-). Da får de treffe barnebarna uten at hele dagen/helgen forsvinner. Selvfølgelig treffes vi til middag ol også, men overnatter gjør vi kun på julaften eller andre spesielle anledninger.

Svigerforeldrene dine bør nok innse at sønnen deres har fått seg en egen familie.

Skrevet

jeg må si jeg beundrer dere for at dere er så mye på besøk der i helgene.når en har fått familie pleier en å være hjemme hos seg selv da, og få gjort ting en ellers ikke får gjort i uka, og ikke minst kose seg sammen som en familie.

men jeg skjønner godt ,at dere også liker og ha god kontakt, jeg liker det også med min familie,men ikke hver helg.

det som forundrer meg er ltit,hvorfor kommer ikke de til dere i stedet?? må jo være lettere det,enn å pakke til 2 barn,for en helg.

om dere hadde hatt de på besøk,kunne du ha hentet deg inn litt krefter,og få gjort ting om de ser til ungene litt.

også er det jo så mye bedre å slappe av hjemme i sin egen seng,og ikke føle at en må sitte og prate,når en helt vil slappe av.....

Skrevet

Vi har overnattet to helger hos svigers til nå i år, og så skal vi til de i nyttårshelgen JJeg kunne godt vært hos de litt oftere om de hadde villet, men hværhelg hadde ikke vært aktuelt. Ikke annen hver heller.

Skrevet

Jeg er hos foreldrene mine hver helg, men ikke på overnatting, og heller ikke hver dag i helgen.

Tenger tid til å bare være sammen med den lille nye familien også, og det skjønner sikkert dine svigerforeldre også hvis dere sier det på en fin måte, de blir sikkert skuffa fordi de ønsker å se dere mye men det er jo bare et kompliment egentlig.

Oppførselen til svigermoren din var kanskje litt barnslig, men hun så det jo selv når hun unnskyldte seg til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...