olla Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Noen som har en god oppskrift på kakemenn?? Eller andre oppskrifter uten egg(ikke alltid like lett det der med eggeallergi...)
<3 coccinelle Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Har verdens beste kakemann oppskrift: 1 kopp fløte 2 kopper sukker 1 kopp vann 5 ts hjortetakk salt + mel til passe deig kjevle ut til ca 3-4 mm stek kakene ved 180 grader i 10-14 min Ikke stek for lenge. Da blir de helt harde
<3 coccinelle Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Også silkekaker (eller sjakkrutekaker som de fleste kaller det) 400 g hvetemel 200g potetmel 400g smør 300g sukker 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Rør smør og sukker hvitt Tilsett det andre og del deigen i to Ha i 2 ts kakao i den ene delen. Rull 4 fingertykke pølser (to av hver farge) og legg dem sammen som et sjakkbrett. Skjær skiver av rullen og stek ved 180 grader ca 10 min Veldig gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå