Gå til innhold

kakemannoppskrift?? noen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på kakemenn??

 

Eller andre oppskrifter uten egg(ikke alltid like lett det der med eggeallergi...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har verdens beste kakemann oppskrift:

 

1 kopp fløte

2 kopper sukker

1 kopp vann

5 ts hjortetakk salt

+ mel til passe deig

 

kjevle ut til ca 3-4 mm

stek kakene ved 180 grader i 10-14 min

Ikke stek for lenge. Da blir de helt harde

Skrevet

Også silkekaker (eller sjakkrutekaker som de fleste kaller det)

 

400 g hvetemel

200g potetmel

400g smør

300g sukker

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

 

Rør smør og sukker hvitt

Tilsett det andre og del deigen i to

Ha i 2 ts kakao i den ene delen.

Rull 4 fingertykke pølser (to av hver farge) og legg dem sammen som et sjakkbrett. Skjær skiver av rullen og stek ved 180 grader ca 10 min

Veldig gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...