Gå til innhold

Brun utflod og menssmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt litt "menssmerter" (ikke veldig kraftige), og i dag tidlig var det litt brun utflod på papiret. Fikk litt småpanikk, men så ikke noe mer. Så i ettermiddag kom det mer...Fortsatt ikke mye, men bør jeg ha grunn til å bli engstelig? Har fortsatt mens-lignende smerter, men nå kan det jo begrunnes med småpanikken som begynner å komme...

Jeg er i uke 12 (11 + 5)

Nå er det jo fredag kveld, og har ikke så lyst til å være bekymret hele helgen... Kan jeg f.eks ta kontakt med sykehuset, eller må jeg kontakte legevakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Så kjipt å høre!

Vet akkurat hvordan det føles, jeg hadde det sånn helt fra jeg testet positivt, til uke 11. Dvs at jeg gikk og små"blødde" i 7 uker.

Var på UL i uke 7,9, 12 og 15. Alt var bra, og såvidt jeg vet er det det enda:)

Gynekologen og legen, samt jordmor sa at det var vanligere enn mange tror å ha brun utflod,siden slimhinnene blir ganske "sårbare" når man er gravid.

Så lenge det ikke er friskt blod,så tror ikke jeg at det er noe å bekymre seg for, men nå er jo ikke jeg lege, da:)

Er i uke 21 nå.

Jeg hadde ringt til legevakten og hørt, er jo kjempekjedelig å gå hele helgen å bekymre seg!Du kan jo alltids overdrive litt, og si at det har blødd litt friskt blod også. Min erfraring er ihvertfall at man blir lettere hørt om man overdriver litt.

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg er blitt fortalt at brunt ikke er så farlig som friskt, rødt blod. Jeg ville likevel tatt en tur til ultralyd så snart som mulig. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo får du time på Oslo City legesenter på dagen (også lørdag). Jeg var der forrige lørdag, etter at jeg hadde blødd litt. Det viste seg at morkaken var løsnet og jeg måtte være helt i ro (se også eget innlegg her).

Dette var etter at jeg hadde ringt legevakten, som bare beroliget meg og sa det ikke var grunn til bekymring. Betenkelig at man gir råd som faktisk kan være skadelig. (Jeg fortsatte å trene, selv om det var helt feil).

Skrevet

Jeg skal dit i morgen å få dommen.....har småblødd i to dager nå. Ikke helt rødt blod, og ganske tynt, ikke som mensen. Ingen smerter.

Håper at spiren min lever....er 7+4 idag.

Skrevet

Smertene og utfloden tok seg litt opp på natten, så nå har jeg brukte hele formiddagen på legevakta og sykehuset. Etter MYE engstelse fikk jeg til slutt se det lille hjertet slå! Alt var i orden!

Så i morgen forlater jeg dere og går over til 2. trimester og vet at alt er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...