Gjest Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Er det mange av dere som har investert i ammepute? Jeg syns det er ganske dyrt å bruke 4-500 kr på en pute, men hvis det virkelig er så fantastisk som reklamen sier er det kanskje verdt pengene?? Noen som har erfaringer?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 jeg lånte en ammepute av svigerinna mi da jeg fikk førstemann...den var helt pyton å bruke! det var sånne små isoporkuler inni som skled vekk, så jeg måtte ordne på den hele tiden. Svær og upraktisk var den også. jeg sverger til "vanlige" puter! bruker heller en hodepute fra senga og bygger opp til støtte.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 ENIG! Ammepute er unødvendig. Har prøvd det to ganger fordi "alle sa jeg måtte prøve". Barna mine ble forstyrra av lyden fra puta så jeg kutta ut. Det fungerte mye bedre med å støtte opp med vanlig pute eller å ligge og amme.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Du kan spørre om å få prøve det på sykehuset mens du er der rett etter fødsel, eller låne av noen kjente, så ser du fort om det er noe du har behov for. Finnes også mange nesten ubrukte og rimelige puter til salgs på finn.no, siden mange investerer i det, men ikke bruker det likevel.
Mayken Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Jeg fikk låne en ammepute. Men den ble aldri brukt. Fant en god stilling i sofaen og brukte heller en vanlig pute om nødvendig.
Collette Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Det er visst veldig forskjellig hva folk liker. Svigerinnen min fødte for en måned siden og fikk låne en ammepute fra mothermade på sykehuset. Den er helt utrolig god og gir en helt annen følelse enn de putene med store isoporkuler.
Liz77 Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 min søster fødte for 6 uker siden, og hadde arvet en ammepute.. hun bruker den veldig veldig mye. baby ligger så fint på den, og min søster sier hun kunne ikke klart seg uten.. så jeg har investert i en ammepute selv også. 230kr på KID-interiør. ikke så gærn't det. Ganske store ammeputer, tror det er lurt.. kan ikke helt se at de små skal gjøre samme nytten.. MEN, jeg er førstegangs og har INGEN erfaring selv.. Får vente å se om jeg bruker den.. hehe.
en av hver Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Jeg sydde selv. Fylte med oppklippet skumgummi. (Både jeg og mannen hadde vondt i fingrene etter klipping i flere dager..). Den var fantastisk. Den sitter jo rundt deg, så den sklir ikke like lett unna som andre puter. Og med vanlige puter trengte jeg gjerne 3-4 stykker, så da var det ikke mange igjen til andre. Og den stabelen var lett og velte.. Jeg brukte alltid ammeputa hjemme, sammen med en annen pute til å begynne med. Babyen skal jo for all del ikke henge i brystet, og du bør ikke holde den oppe, men slappe av i skulderen når du ammer. Har aldri prøvd de med isoporkuler, de er kanskje hardere.
Maya_1 Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Ååå, ammeputa mi er allerede brukt mye, og jeg har enda ikke født Deilig for avlastning, den på en måte absorberer tyngden så ser for meg den er fin å bruke under amming også Men det er nok en smakssak, jeg er generelt glad i puter også
Gjest Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 Hmm, veldig delte meninger om dette.. Tror jeg prøver den billige på KID først jeg. Da har jeg ihvertfall ikke kastet bort så mye penger hvis det ikke funker for meg og nurket. Takk for alle svarene )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå