Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Dette sier bare litt om hvor på trynet det norske lovverket fungerer.. Æsj! Vil heller ha 100 cannabis-dyrkere enn 1 pedofil i nabolaget! http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2467223.ece
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 drit i det da! Hvorfor henge seg opp i pissedetaljer.. Driter så langt faen i stavepolitiet nå! Reager heller på hva sakens kjerne dreier seg om! Det er ALTFOR milde straffer for overgripere i forhold til andre "kriminelle" som gror noen usle planter! Er det ingen andre enn meg her som bryr seg om det?!?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 de som overgriper seg på barn er de sykeste folkene her i verden og burde hatt livstid i fengsel! MEN: Å være pedofil er ikke noe en velger, man kan ikke styre sine tanker og følelser, men kan KAN styre sine valg. Jeg syns det er skremmende at de som er pedofile ikke får noe hjelp. De sliter jo psykisk, men siden deres problemer er så avsmakelige blir de heller uglesett og må sitte alene med sine problemer til de knekker under for sine tanker og begår den værste forbrytelsen i verden. Jeg prøver ikke å unnskylde det pedofile gjør, det er som sagt den verste forbrytelsen som finnes, men jeg tror det hadde vært færre overgripelser på barn hadde de som sitter inne med slike tanker og følelser fått profesjonell hjelp til å takle det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Det er helt spesiellt at de som utøver vold, seksuell eller ikke seksuell skal ha lik straff som hvitsnipp forbryterne. Det å ha sex med et barn er så ødleggende for vedkommende det skjer med at det burde straffes på lik linje med overlagt drap.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Kanskje ikke ett valg å være pedofil.. Men de som overgriper seg på barn tar ett valg om å leve ut sexualiteten! Fins mange mennesker der ute som tenner på barn som aldri har rørt en eneste unge, for de vet det er galt! Så hvorfor skal det lissom være synd på de som VELGER i ødelegge(!!!) barns liv på den måten.. Hadde jeg kunne velge, ville jeg heller vært dø enn å måtte leve resten av livet med traumer, angst, og den forferdelige følelsen av skam! Å gi overgripere så lite straff er som nok ett overgrep på offeret!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Det er ikke synd på de som begår overgrepene, men det synd at de ikke får hjelp før de begår overgrepene. Selvsagt finnes det de som ikke kan hjelpes, fordi de ønsker å leve ut sin sexualitet, men det finnes også de som bukker under for den,og hater seg selv for det. Og hadde Norge hatt programmer for disse individene hadde det nok vært færre overgripelser på barn. Det finnes ingen unnskylding for å overgripe seg på barn,men jeg syns det er ille at det ikke er mulig for de som virkelig sliter med disse lystene å få hjelp. Og det er ikke lett å få tak i psykolog her i landet, lange ventelister og dyrt med privat... Så i bunn og grunn mener jeg at man må få et program for de som har denne legningen slik at det ikke skjer overgrep på barn. Verden er ikke svart hvitt, og man må alltid ta det i betraktning når man diskuterer saker som dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå