Gå til innhold

Er det greit med t-lys på bordet i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det var litt skummelt jeg.

det er storbarns avdeling. Alle barna er fra 2,5 til 4. en er 5.

Det er snakk om 6 t-lys fordelt på to bord på baserommet hvor de voksne ikke alltid er til stede.

Bare meg som er hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En smule hysterisk vil jeg si, ja.

Skrevet

Ja, litt hysterisk ;o) I vår bhg sto det små telys i vinduskarmen, ca 25 cm over gulvet, tilgjengelig for alle og en hver. Gurimalla...!

Skrevet

det synes jeg de bør få ha ja..

ungene bør jo også lære at lysene skal få stå i fred.

Skrevet

Håret til dattera til venninden min tok fyt i bhg for noen år siden. det gikk heldigvis ganske bra, men har nok gitt meg et hysterisk forhold til levende lys alene i rom med barn. For meg er 3 åringen alene i et rom med levende lys ikke aktuelt hjemme her i hvertfall.

Skrevet

Men barna er da ikke alene på avdelingen!?

Skrevet

He he, da jeg jobbet på universitetet fikk vi ikke lov til å bruke t-lys pga brannfaren, så hvis man følger den tankegangen burde vel i hvertfall ikke en barnehage få ha levende lys!

Skrevet

de lærer nok at det er farlig, vi har jo stearinlys tent daglig hjemme også, uten at det er noe problem:)

Skrevet

Synes ikke det er greit om de voksne ikke er tilstede. Man skal aldri gå fra brennende lys hjemme, så hvorfor skal det være ok i barnehagen?

Selvsagt må barna lære seg at lys må få stå i fred, men si det til en toåring som har fått varige brannskader. Sorry lille venn, du skulle latt lyset stå i fred, vet du!

Skrevet

Barna er stadig vekk alene der. de voksne er ofte i rommene rundt, men kan se de gjennom store glassvinduer. Også er jo dørene åpne

Skrevet

Samme tankegang som deg, Økologisk_knekkebrød.

Barn skal IKKE være alene med levende lys

Skrevet

I vår bhg begynte det å brenne i fjor jul pga stearinlys. De sluttet umiddelbart å ha levende lys noe sted etter den dagen.

Skrevet

Hysterisk:)

Tror de ansatte klarer å vurdere dette helt fint.

Skrevet

Det er fort gjort, selv for voksne, å ha et uhell med levende lys, så jeg ville ikke satt pris på det under slike omstendigheter som du HI forteller om.

Skrevet

Hadde jeg ikke tenkt på engang.

Vi har levende lys nærmest hver dag her hjemme, og sønnen min på snart 2 år og 9 mnd. er alene med de både titt og ofte. Han kunne aldri i verden ha funnet på å gjøre noe med de. Såpass kjenner jeg mitt barn.

Og dersom det skulle skjedd noe, så bor vi ikke i et slott heller, så det er ikke mange sekundene før jeg ville vært der.

Skrevet

jeg syns også det er litt skummelt. Jeg kom for å hente min sønn en gang og det sto telys på bordene. De voksne var opptatt med bleieskift og ungene var alene i oppholsrommet. ungene satt rundt bordet og holdt på med aktiviteter. jeg reagerte litt på det selv om det var bare 4 og 5 åringer der inne. Tror at hvis en har opplevd hvor fort en brann kan spre seg eller har sett et brannskadet barn så ville en reagert ja.

Skrevet

Men de ansatte kan jo ikke vurdere det når de ikke er tilstede..

En brannskade er ikke som et skrubbsår heller, barnet kan bli skadet for livet.

Skrevet

Jobber i barnehage og synes ikke det er greit at barna er alene med telys. Vi bruker det kun ved måltid og da i form av små lykter.

Skrevet

Vi har i hvert fall hatt det i vår barnehage, ikke reagert på det, ikke siden barna er så store.

Skrevet

Aprilbaby. Du er da ikke hysterisk. Jeg går ikke ut av rommet hvis det står levende lys på bordet. Jeg vet mini tar staken og vipper på den, og WHOSH så kan håret stå i lys lue.

Det synes jeg er en altfor dyrekjøpt erfaring, som jeg som ansvarlig voksen mamma plikter å beskytte henne mot. Rett og slett.

Og jeg vil ikke leve med at jeg ikke har beskyttet barna mine mot unødvendige brannskader.

Skrevet

hei!

jeg jobber i bhg selv og der har vi lov til å ha t-lys. men de skal ligge oppi en holder av et slag!! og det skal ALLTID være en voksen tilstede!

vanlig lys bruker vi ikke...

Skrevet

Er absolutt ikke greit. Tenkt hvor fort det kan skje et uhell med store konsekvenser. Greit at de skal lære om farer, men disse små barna glemmer seg også ofte ut, særlig med mange andre barn tilstede. Ikke rart at Norge ligger på toppen i Norden hva barn og ulykker angår hvis slike ting er vanslig praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...