Gå til innhold

April: God helg!


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Det skal jeg ha...

I morgen skal Lille og jeg på Hakkebakkeskogenteater, og søndag skal vi i Pinnekjøttbursdag.

 

Kan ikke annet enn si jeg g-l-e-d-e-r meg veldig til denne helgen.

Håper den blir så bra som forestilt og at deres blir like bra.

 

Kos dere med før-julen. Vips så er det hele over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg!

Jeg skal på jobb i natt. (hvilende vakt) og i morgen skal vi på hytta. Der blir det luciatog og lussekatter (boller i lussekattform), pinnekjøtt, kakao, grøt med mandel, ja, en liten minijul.. hehe.. Har en sånn dag hvert år før jul. Kjempekoselig. Før har det vært hele helga, men i år er vi så mange at vi tar det bare en dag.. På vei hjem setter gubben meg av på jobb, for nok en nattevakt, og på søndag må vi vaske og rydde hele huset, for på mandag skal vi ha juleselskap for venner m familie. Blir 18 stk til sammen!

 

Ja, så skal jeg jobbe natt til mandag også, da...

Og så ja, på søndag er det "vi synger julen inn" i kirken, så det skal vi også på. Men det er ikke før kl 17, så det er litt seint for knerten da.. menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått lykkeønskning med meg på ferden, men helga på hytta har vært deilig!! Gubben har endel feriedager til overs, så i tillegg til å ha fri fra nå til helgen og over nyttår hadde han en ekstra dag, som han tok på fredag. Dro dermed oppover til hytta på Evje fredags formiddag. Jeg er egentlig ikke så begeistret for hytteliv, spesielt ikke i "innlandet", men gubben er jo nesten oppvokst der + at Matilde snart er ei real fjell(hytte)geit. Svigermor m/kjæreste var der oppe allerede, så stressnivået var egentlig lavere enn når vi er der alene, for farmor er jo verdens beste lekekamerat :o)

 

Så her har jeg slaraffet på sofaen hele helgen, fått servert alle måltider (og kompensert med å tørke oppvask siden jeg ikke fikk lov å ta oppvasken alene), hatt ei tuppe som har vært helt elektrisk av glede over endelig å være på hytta med farmor og fått julestemning av snø og furuvegger (alle hadde jo furu i heimen da jeg vokste opp, hva med dere?). Drukket gløgg og julebrus, spist elgkjøttkaker og hjemmelaget ribberull. Gubben og datter har kost seg ute i snøen med akebrett og farmor har vært med å laget snøengler. Og svigermors hund har blitt trødd på av samtlige siden vi "unge" ikke er vant til å ha et "snikende ullteppe" som legger seg til å sove der det er naturlig å sette beina når man skal opp av sofaen, stakkar. Han lærte til slutt da, så i dag (før vi dro) skulle han bare ligge i fanget, enten det var mitt eller matmors.

 

Nå er snupp i seng, litt bortskjemt med å ha sengekompiser på hytta (litt skummelt å ligge alene på "eget rom" på hytta, så det har endt med at jeg har lagt meg der etter en times romstering) så sove gjør hun i alle fall ikke. Får nå se om hun slokner snart - håper det!

 

....og litt mindre deppings av ei sånn deilig helg, det skal innrømmes ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...