Gå til innhold

Lystgass på KK i Bergen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg fødte (3år siden) fikk jeg ikke det! Tror ikke de gav det på KK pga for dårlig utlufting eller noe slikt.. Lurer på om de gir det nå?? Leser i fødselshistorier om hvor fantastisk lystgass er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre ingen lystgass på KK i Bergen, noe som plager meg litt. Føler ikke at de har så mangen muligheter for smertelindrende bortsett fra epidural....

Skrevet

stemmer at de har sluttet med lystgass på KK.

Jeg bor litt nærmere KK enn føden på Stord, men velger å reise til stord, der har de lystgass. Har også familierom til de som ønsker det.. Det er nesten som storken på KK, men med mulighet for smertelindring og annen medisinsk hjelp. Min søster fødte der for 6 uker siden, noen komplikasjoner etter fødsel - og hjelpen og personalets kompetanse var upåklagelig. De tok svært godt vare på mor, far og barn. Far fikk være tilstede så mye han ønsket, og fikk også muligheten til å være sammen med mor og barn de 5 døgnene de ble værende der.

Har selv vært på omvisning og besøk der, og valget er superenkelt!

Mat tilgjengelig hele døgnet,(enten i stuen, eller servert på rommet - valgfritt). ingen leting etter parkering,(liker ikke KK der..) og far får være med på hele løpet - må ikke reise hjem!

De aller fleste på avdelingen kan sette akupunkturnåler også, - jordmoren jeg snakket med sa forresten at de visste ikke hvordan de skulle klart seg uten lystgass :-)

Fødestuene har egne bad... litt okei det også da!

Dagens reklame for føden på Stord;-) Vet jo ikke hvor dere bor, men kanskje stord kan være et alternativ for dere også? Fritt sykehusvalg..

Skrevet

Vet ikke hvor langt Stord sykehus ligger fra Fana i Bergen jeg, har da kjørt der noen ganger, men husker ikke.

Jeg vurderer å føde på Voss av samme grunn som du velger å føde på Stord. Mulig at Stord og Voss ligger like langt fra Bergen...føler nesten at om du skal få smertelindring, så er det epidural eller ingenting på KK. Og Voss har et veldig godt omdømme, samt du er nesten garantert familierom, og du blir heller ikke kastet ut etter 2 dager, slik som på KK. I tillegg har de som jobber der mye bedre tid til deg..

Men så er det midt på vinteren da, og da spørs det vel om det blir vurdert å kjøre så langt da, kan jo vere allslags vær osv...(Termin 2 januar) SÅ er redd jeg enter opp på KK ja..

Skrevet

Reiser du fra fana til stord kjører du til halhjem og tar ferge (40 min) til sandvikvåg. derfra er det 25 minutter å kjøre til sykehuset.

Jeg bor i Austevoll, så jeg må med båt uansett. - Er det natt eller sen kveld blir det ambulansebåt, jeg bare sier fra om jeg vil til bergen eller stord.

reisetiden for meg blir 1,5-2 timer .dag/natt (uansett hvilket sykehus jeg velger). For deg 'min tur:78' er jo forskjellen litt større.. Men det kommer jo an på hvordan fødselen forløper. om du har god tid eller ei:)

vet at på stord tar de deg inn når vannet har gått uavhengig av om du har fått rier eller ei, mens på kk må du vente hjemme til riene starter..

en må jo planlegge litt mer dersom en ønsker å føde på "sykehus nr 2 " , men kanskje det er verdt det. Jeg leser argumentene dine og kan bare si meg så enig så enig!!!

Har hørt mye pent om voss også..

Men for all del.. de er nok flinke på KK også:)

Skrevet

De har lystgass på Voss.

Jeg fødte på Voss sist og har tenkt meg dit denne gangen også. Personalet der er helt fantastisk, de står på pinne for deg fra begynnelse til slutt, svarer på alle spørsmål og gjør det de kan for å gi deg en fin fødsels- og barselopplevelse.

Tror vi bruker rundt 2 timer til Stord og litt under 1,5 time til Voss, og hvis du reiser til Voss har du ikke fergen å ta hensyn til.

Skrevet

Tror nok absolutt at Voss kommer til å bli vurdert helt til det siste. Om været og føret er bra, så hvorfor ikke. Men jeg burde gjerne ringe de på forhånd og høre om når vi evt burde starte kjøreturen oppover. Er litt forskjell på KK som ligger 15 min unna og Voss som ligger 1,5 time unna. Er litt greit å vite hvor langt det bør være mellom riene osv når man starter kjøreturen...el hur? Når startet du turen oppover sist "krepsen spirer og gror"? Og var bilturen fryktelig? he he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...