Gå til innhold

Usj, jeg liker ikke vin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo ikke så forferdelig ofte jeg drikker alkohol lengre, men de gangene jeg gjør det skulle jeg ønske jeg kunne nyte ett glass vin.

Er det noen som har noen vintips til meg?

Helst noen som er lett å drikke, slik at jeg kan prøve å få smaken på det?

Drikker som regel øl eller rusbrus å jeg er dittlei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En spansk en.. El Copero tror jeg den heter?

Veldig lett-drikkelig (hvis det kan skrives sånn...) vin!

Ikke så dyr, koster rundt 100 tror jeg...

Skrevet

Da må du bare prøve Masi. Ingen over, ingen ved siden! Det er jo litt tilvenning uansett da, men Masi er namnam!! :)

Skrevet

Glemte å skrive at den koster rundt 90 kroner tror jeg.

Skrevet

prøv cassandra. er solbævin.

kjmepe god=)

Skrevet

Jeg liker ikke vin, ikke rusbrus, ikke øl og ikke cider. Slå den du!

Ellers kan du jo kanskje dra på et vinsmakerkurs og få prøve forskjellige ting. Kanskje du finner en favoritt?

Skrevet

Albali reserva er en veldig lett og god drikkevin syns jeg.

Skrevet

Himmel!!! Det må da være lov å kose seg? Med eller uten alkohol må vel være opp til den enkelte?

Skrevet

Enig med personen over her, el copero er kjempegod og " lettdrikkelig"

Lykke til videre med letingen

Skrevet

Hehe, kose seg ja, men hun sier jo at hun ikke liker vin, så hva er kosen da?

Skrevet

Tenker du rød eller hvit da?

Hvitvin er lettere å venne seg til, og mange "nybegynnere" sverger til tyske riesling-viner. Her er det mye skvip, unngå de søteste (Ars Vitis, black Tower, Blue Angel osv... skvip, sukkervann, blæh!). Dr. Loosen har mange gode rieslinger. Er du glad i litt pæreaktig fruktighet, er San Vanlentin (Spania) et godt alternativ. Den lukter pæreis! ;-)

Rødvin kan være vanskeligere å venne seg til, men her også finnes det lettdrikkelige alternativer. El Copero er nevnt av noen, grei nok. Paul Masson (USA) er en annen lettdrikkelig rødvin. Ellers har Australia og Chile viner som er lette å like, men disse er som regel mye kraftigere (blir kritisert for å være "kokt", for søt og kjedelig blandt vinkjennere, men for hvermannsen er disse et godt alternativ). Alternativer her kan være Rosemount Shiraz Cabernet og Cookothama (Australia) eller Sunrise og Casillero del Diablo (Chile).

Lykke til, vinens verden er fantastisk! :-)

Skrevet

Jeg tenker egentlig hvitvin ja. Det glemte jeg skrive :-)

Skrevet

Jeg liker veldig godt denne "Kloster Eberbach Hattenheimer Engelmannsberg Riesling Kabinett". Langt navn, god, fruktig og litt søt vin. Blir liksom ikke tørr i munnen. Kan drikkes til salt mat (vi ble anbefalt denne da vi spurte etter noe til spekemat) eller for seg selv.

Ellers er Moselland Riesling også veldig god, ikke fullt så søt som den over.

Anbefaler deg å gå på polet og høre med de. De vet utrolig mye! Jeg har aldri opplevd å komme hjem med noe som ikke smakte godt i forhold til hva jeg skulle bruke den til. Si at du er utrent på vin og ønsker noe lett og fruktig, ikke tørr, muligens halvtørr hvitvin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...