Gjest Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jobben ønsker meg tilbake så fort som mulig. Har egentlig perm ut mars. Jenta vår er litt over 2 mnd nå, så jeg ammer veldig ofte. Er det noen som har jobbet litt i perm. tiden og hvordan var det?
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 kan de ikke finne en erstatter for deg til du er ferdig med perm? eg jobbet litt, men eg ammet ikke da, jenta mi var 7-8mnd da eg begynte å jobbe på kveldstid. (vasker på en kafe)
~Roskva~ Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har jobbet 50% siden jenta mi var 9 mnd. Jobber korte dager, så det har gått fint med amming og sånn. Men jeg tror jeg hadde syntes det var vanskelig å begynne så tidlig som det ser ut som om jobben din vil... Man ammer jo, og det er veldig vanskelig å få hodet til å konsentrere seg om noe annet enn å være Mamma så tidlig i permisjonstiden.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Jeg får bestemme selv hva jeg vil, så det er ikke noe press. Men vurderer å kanskje si ja. Bare for å ha noen timer i uka med kolleger og ha en liten pause fra barn. Kanskje jeg vil ha mer å gi barna når jeg får litt voksentid? Men derfor jeg spør her inne, for kanskje noen har prøvd det =0)
heltklar Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Jeg jobbet litt i permisjonstiden, men hadde det veldig fleksibelt, ved at jeg gjerne jobbet noen timer hjemmefra når det passet for meg. Fikk betalt etter at permisjonen var over. Begynte å jobbe fullt etter 8 mnd, da overtok pappa. Jeg ammet da før og etter jobb, fungerte veldig bra. Var godt å kunne gjøre "begge deler", men var ikke aktuelt for meg før det hadde gått 3 måneder etter fødsel.
ApriIbaby Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Man har vel ikke lov å jobbe mens man får permisjonspenger?!?
erteposen + 4 Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har jobbet nesten hele tiden mens jeg var i permisjon, enten med studier eller vanlig jobb. Hadde da en fleksibel jobb som jeg enkelt kunne gjøre mens barnet sov. Etter 4 mnd og barnet tok mm fra flaske jobbet jeg fast to dager i uken, korte dager. Da kom faren med barnet i lunch tid, og så gutten mat når jeg kom hjem kl 15.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå