Gå til innhold

Endring i aktivitetsnivået til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg godta at babyen min endrer veldig på aktivitetsnivået nå så tett opptil termin? Jeg er 38+2... Han har helt opptil denne uka vært superaktiv omtrent HELE tiden, med klare, tydelige bevegelser. De siste dagene har det vært lange perioder hvor han ikke reagerer på noenting; ikke på dytt, sjokolade, saft, høy musikk.... virker som han ligger helt i koma... Så kan jeg kjenne at han rører litt på seg, men ikke med de samme klare, "våkne" bevegelsene....

Altså, jeg vet det er liv i han, men han er så.... annerledes....

Hmmmm.... spør vel egentlig dere edle damer om "tillatelse" til å ringe føden med bekymringene mine uten å føle meg som en hysterisk gravid dame.... Jeg har kun hatt EN ultralyd i hele svangerskapet, og det var den ordinære i uke 19. Kunne godt tenke meg å finne ut om han har det fint der inne, eller om det er noe som har endret seg de siste dagene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt og spurt ihvertfall, for sikkerhets skyld... :) Ringer heller en gang for mye enn en for lite.

Skrevet

Min jordmor er veldig obs på det med endret aktivitetsmønster.. Hvis jeg sier baby har vært rolig en dag vil hun sende meg til sjekk med en gang.. nesten jeg som må bremse der.:) (jeg mente jo bare rolig, ikke heeelt stille.. - men jeg har en veldig veldig aktiv guttebaby!)

veldig mange som ringer føden om dette, og veldig mange som er innom for sparketest. Du kjenner babyen din, og er du bekymret for endringene du kjenner syns jeg du skal ringe. Om ikke for annet så for å få snakket med fagpersoner, og forhåpentligvis bli beroliget.

Skrevet

Synest også at du kan ringe føden, det er betre å sjekke for mykje enn for lite- men det er noko som heiter "stille før stormen" Kanskje han berre gjer seg klar til å kome ut til deg??

Skrevet

min har også vært utrolig stille fra uke 38 ca, har vært på 3 ul siden da.. alt vel med henne.. sitter 3 dager på overtid nå (nick) må provosere sjikkelig for å kjenne ett dytt på dagtid.. somregel blir det disco i magen da mor skal legge seg for natten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...