Gå til innhold

noen som har gitt ei Geit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å gi ei geit.

vi lar heller være å gi julegaver til hverandre (dårlig råd) så gir vi heller ei geit til flyktningshjelpen.

noen som har gjort det før? blir liksom også litt usikker på mange av disse her.. er jo ikke alle som er ærlige av organisasjoner.. men jeg vet jo ikke hvilke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har! Hehe.. det var en morsom gave synes jeg. Det var gjennom nettsidene til Kirkens bymisjon tror jeg..

Skrevet

Kirkens nødhjelp var det: www.gaversomforandrerverden.no

Skrevet

Ikke geit, men et nett med fotballer til barn en flykningeleir..

Det var på sidene til Unicef da, de er vel en pålitelig organisasjon? Fungerte veldig greit ihvertfall, fikk et kort i posten som beskrev gaven, det kortet gir jeg til en fotballgal svoger :-)

Skrevet

Jeg gir bort "robuste såkorn" fra Kirkens nødhjelp til mine veldedighets-ivrige besteforeldre - på kortet som følger med står det "Du har fått ris!", det er sånn humor de ler av, de gamle:)

Foreldrene mine får en geit fra Flyktningehjelpen sammen med litt annet rart.

Du som spurte: Ja Unicef er trygt - det samme er Kirkens nødhjelp, Redd barna, sos barneby, Flyktningehjelpen. Sikkert mange fler også, men disse har jeg undersøkt litt om. Flyktningehjelpen, Redd barna og Krikens nødhjelp er blant annet sterkt tilstede hos den helt forjævlig lidende sivilbefolkningen i Kongo.

Dere har sikkert fått med dere at gavene er symbolske . dvs. at om det er delt ut nok geiter, vil inntektene gå der det trengs mest. vet noen klager på dette, men jeg ser på det som beroligende at de ikke bare pøser på med geiter om det er sykehus og mat som trengs mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...