Gå til innhold

"Fra uke til uke"-sidene her på BIM


Martepjarte

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på èn ting på disse sidene hvor det forklares hva som skjer fra uke til uke i svangerskapet, og det står hvor stort fosteret er i de forskjellige ukene. (jeg setter veldig pris på disse sidene, de er omtrent det eneste jeg leser her, er så fint å vite hva som skjer fra uke til uke).

Vi var akkurat på tidlig UL på dagen uke 11, har termin 3.juli, og på ultralyden ble fosteret målt til 3,3cm.

Men når jeg er inne på sidene her, så står det at i uke 11 så er fosteret 6,5cm langt (og dette er fortsatt bare fra hode til rompe, i likhet med ultralyden). Dette synes jeg er veldig rart, at det er så stor forskjell på det som står her, og det vi fikk se og høre "i virkeligheten".

Noen som har noen kommentarer??

 

Det var forøvrig helt nydelig å være på UL og se bittesmå armer og bein som beveger seg og et hjerte som slår som bare det. Dette er vår nr. 2, og vi gjorde det samme sist også, synes det er deilig å få en bekreftelse på at det faktisk er liv nedi der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst sånn at størrelsen på fosteret eller hva vi kaller det så tidlig varierer like mye som størrelsene på oss mennesker. Leste jeg ett sted, derfor vil vi få forskjellige mål. Sist jeg var gravid leste jeg her og i en bok jeg fikk fra helsestasjonen som det stod akkurat det samme som det står på babyverden.no. Det var noe forskjellig, og jeg foretrakk babyverdens mål foran de jeg fikk her. Delvis grunnet måten man regner ukene her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du er på dagen uke 11 betyr det jo at du akkurat er ferdig med uke 10, og der står det at fosteret er 31 mm, og det stemmer jo ca med din måling. Uke 11, altså 6,5 cm er ikke fosteret før du er ved slutten av uke 11 (11+6), som fortsatt hører til uke 11.

 

Hvis du går inn på babyverden.com så ser du at ukene står oppført med nøyaktige dager, så det er lettere å forstå hvor man er i beregningen:) Her er en link til uke 10;

http://www.babyverden.no/templates/PeriodPage____586.aspx

 

Skal jammen holde tunga rett i munn med disse ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du er på dagen uke 11 betyr det jo at du akkurat er ferdig med uke 10, og der står det at fosteret er 31 mm, og det stemmer jo ca med din måling. Uke 11, altså 6,5 cm er ikke fosteret før du er ved slutten av uke 11 (11+6), som fortsatt hører til uke 11.

 

Hvis du går inn på babyverden.com så ser du at ukene står oppført med nøyaktige dager, så det er lettere å forstå hvor man er i beregningen:) Her er en link til uke 10;

http://www.babyverden.no/templates/PeriodPage____586.aspx

 

Skal jammen holde tunga rett i munn med disse ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler at de uke til uke sidene er varierer fra alle andre jeg leser! Blir egentlig litt forvirra!

 

Jeg var på UL år jeg var 8+6 på vei og da var babyen 21 mm, men du kunne se armer og ben og hjerte som pumpa! Var helt fantastisk, så nå gleeeeeder eg meg bare til uke 18 når vi skal igjen:) Er 12 uker nå så er ikke lenge til!:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...