Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Tenker på regelen om at man må ha hatt inntekt i 6 av 10 mnd før fødsel for å få permisjonspenger... Noen som vet noe om dette??
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Det teller ikke som inntekt for perm.penger, sykepenger eller arbeidsledighetstrygd og slike ting. Får du ikke overgangsstønad etter fødselen? Eller bor du nå med babyens far, kanskje? Men det teller som inntekt om du søker om bostøtte, studielån/stipend og slikt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg får fortsatt Os etter å ha vært alenemor. Dette beheolder jeg jo i 12 mnd etter jeg har fått ny samboer også... Vi er studenter begge to, men har ikke fått bostøtte... Vet ikke hvorfor, for kommunen var ikke veldig behjelpelig med å svare på spørsmålene våre. Planen var at gubben skulle bli ferdig på skolen til våren, også skulle vi prøve oss på barn til sommeren... Men nå blir det ikke helt sånn, for han tar et ekstra år for å ta opp noen fag og forbedre karakterene sine.... Jeg lurer nå på om jeg skal gå på skolen frem til sommeren (har os frem til august), også at vi prøver på barn da, eller om jeg skal søke på jobber nå, og prøve oss på barn til høsten... Siste alternativet frister mest, for jeg er ganske skole-lei nå... Planen er å sette meg på skolebenken igjen etterhvert.... Men om OS da ikke blir regnet som inntekt så tror jeg nok at jeg får komme meg ut i jobb... =) HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 du mister også os når dere får felles barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå