Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jeg skal kjøpe vin til sjefen min til jul. Jeg har absolutt ikke peil! Hvitvin, er det noe som helst drikkes på sommerhalvåret? Burde jeg kanskje kjøpe rødvin.. Hvilket land har god vin? Har du noen favoritt? Gjerne en som kan nytes uten mat..
blirjegsnartmamma Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Denne!!! Valpolicella Classico Superiore Acinatico Ripasso 2006 Koster 188,- ca, utrolig god! Ellers er rød Masi stort sett alltid en god en!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Dette er egentlig en oppgave for de som jobber på polet, de skal ha god kunnskap om de ulike vinene. Men helt personlig er jeg veldig glad i rødvin fra Spania (Navarradistriktet har en del lette viner, Rioja litt mer fylde), Australia ( liker flere fra Lindemans og Penfolds) og Chile. Sakl du være litt medr avansert kan du få gode viner fra f.eks Libanon, men da må du ofte litt høyere opp i pris. Hvitvin liker jeg ikke, da foretrekker jeg heller en litt tørr rosevin.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Kjøp en god ripassovin. Mange gode varianter. Italiensk - ligger i prikategorier fra 120 og opppver
Gjest Tale30 Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Amarone vin er en klassiker. De ansatte på polet har egne Amarone-klubber fordi vinen er ansett for å være så bra..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Campo Viejo Gran Reserva Fantastisk god rødvin! Beste rødvinen jeg vet om, og jeg drikker myyyye rødvin ;-)
Gerd-Johan Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Er enig med de over her. Kjøp ripasso eller amarone. Det er de "beste" vinene. Nam... Nå fikk jeg lyst på rødvin. SOM DEN FÆLE ALKOHOLISERTE MAMMAEN JEG ER.
Gjest Tale30 Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har drømt om Amarone og Roquefort i snart 9 mnd.. hehe og det blir vel med drømmene en stund til. Den sjefen din er heldig
Nitte Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Prisklasse? Hva med musserende vin, evt. champagne? Kjøper du champagne, betaler du mye for navnet. Nabokommunen til Champagne har like gode musserende viner, spør på polet om de har noen inne (Cremant de Bourgound eller noe i den duren, fransk kan jeg IKKE ;-) ). Spansk Cava kan også være et alternativ. Ripasso og Amarone er nevnt, gode viner! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 jeg ville gått for en rødvin nå i jule tiden. for er jo rødvin som blir drukket til pinnekjøttet. og velger du en av masi sine viner, så har du en sikker vinner
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Masi Campolongo di Torbe Amarone Classico 2003 dette er den beste masi vinen, syns jeg da. vet veldig mange liker denne. anonym 18.28
Nitte Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Ikke for å pirke, men rødvin går slettes ikke noe serlig godt til pinnekjøtt... Saltet i pinnekjøttet er en stor rødvinskiller, og de eneste du får ut av rødvinen er tannin og bitterhet! Hvitvin er faktis et godt alternativ i julen, gjerne en vin med syre ( "rensker" opp fettet), samt litt restsødme (går godt til salt mat). Men vi nordmenn er litt vanskelig å snu her... Vi skal jo absolutt ha rødvin til ost og kjeks også... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå